söndag 4 januari 2009

Övningskörning på G...

Hej hopp...

Så fruktansvärt tvärslut...Har en förkylning i kroppen som inte bryter ut riktigt.Tjatigt som tusan...
Igår så åkte vi iväg på fm till Hällmyra och åkte lite snowracer, tefat etc. Tomas kom dit m Filippa som sedan följde med oss hem. När vi kom hem så fixade jag lite lunch och satte en bulldeg. När bullarna var färdiga, så klädde jag och Oliver på oss och började gå mot Söderala, vi hann upp t resecentrum innan M och Saga plockade upp oss, sen for vi ut till Heden där svärföräldrarna bjöd på tjälknul, hasselbackspotatis och kantarellsås å lite rödtjut. Ja, just det en superb tomatsoppa i förrätt också! Gott och trevligt!

Hade tänkt lagt ut några bilder men de kommer lite senare...

Idag började M röja resterande julsaker, ok inte klar än...efter lunch styrde vi åter mot Heden för att lämna barnen och sedan började våran (vansinnes)färd *skratt* Jag bestämde att jag ville köra på vägarna idag och inte bara på E-center parkeringen, så vi åkte mot Marma, Stråtjära för att vända och åka mot Vannsätter- Mokorset. Hugaligen! Var ett mckt dumt val! Rena rama isgatan, men vi överlevde och nu har jag jue testat ngt riktigt jobbigt...
Hem och lagade kryddstarka grytan och ris, sen la jag mig på sängen och har ännu inte förstått hur jag kom upp därifrån.

Imorgon så ska jag t sjukhusköket och jobba, så även på tisdag...känns sådär att behöva kliva upp kl 06.00 när "alla" andra fortfarande är ledig. Men men, vad att göra? Ett jobb är ett jobb...

Nu ska jag bara avvakta tills barnen somnat så ska jag gå ner och "rodda" lite, duscha och förhoppningsvis somna skönt sen!
Ha nu en fin kväll och en skön natt!
Pussar....

Inga kommentarer: