måndag 19 januari 2009

Arbetssökande denna vecka...*L*

Halloj...

*Burr* vad jag är frysen idag... Här är det -5 grader och lite snö å uppehåll om vartannat.
Sov ut idag, blev väckt av telefonen, klev upp å gjorde mig i ordning.

Tog en promme (med min onda fot) ner på stan, banken först, sen vidare t arb.förmedlingen, så nu är jag återigen inskriven i deras fantastiska, upplysande värld...*suck*
265 jobb fanns det för mig att söka då jag tydligen är flyttbar...Haha...de är så roliga!!!
Fast nästa vecka är jag återigen heltidsarbetande på Fune ett tag...

Jag är jue inte direkt bekymrad över att behöva flytta, men men klart att det inte är roligt att inte få valfriheten att välja själv, hur mitt psyke eller hur min familj skulle lyckas med en sådan ekvation. Men den dagen tar jag när/om den dagen kommer.

Avslutade m ett besök hos Ica och inhandlade lite middag, idag blir det:
Tagliatelle m en bacon å ostsås...ca 4 port.

2 pkt bacon, strimlas
2 finhackade schalottenlökar
6-10 , beroende på stl, färska champinjoner, skivade
paprikapulver och svartpeppar
1 (knappt) msk dijonsenap
1 msk kalvfond
2 pressade vitlökssklyftor
3 dl creme fraiche
1 dl mjölk
1-2 dl riven ost jag brukar ta parmesan och edamer, eller vad som nu finns hemma..

1.Fräs bacon i stekpanna/gryta, lägg i löken och champinjonerna m lite olja eller margarin.
2.Rör om och pudra över paprikapulver och svartpeppar.Pressa i vitlöken.
3.Blanda ner senap, fond, creme fraiche och mjölken.
4.Låt puttra några minuter. Sänk värmen och rör försiktigt ner osten, smaka av. Kanske behöver saltas beroende på vilken ost ni använt er av.

Servera m nykokt tagliatelle, (jag brukar ofta blanda ihop såsen med pastan, men det är en smaksak) och gärna nygräddade baguetter. Njut!

Igår så skulle jag ha jobbat men var tvungen att sjukanmäla mig, somnade sedan på soffan vid halvsju på kvällen, flyttade över till sängen vid midnatt och fortsatte sova till kl 10.00 idag. Så ofantligt skönt och välbehövligt, men så har jag inte heller varit på topp den senaste tiden. Men jag vill så gärna klara mer än vad kroppen faktiskt orkar och just nu så visar det sig, att kombinationen; heltidsstudier på universitet, jobb på Fune, jobb på sjukhusköket, körkortstagning och familjeliv var mig övermäktigt, men vad att göra? Utan pengar, inget körkort, Inget körkort, svårt att få jobb...J-a ond cirkel det där...*suck*

Men min tur kommer den med, jag väntar fortfarande på den, har väntat några år nu *L* å väntar fortfarande. Önskar jag hade en bra idé om hur jag vill ha mitt liv, men det är tomt däruppe, vet faktiskt inte vad jag vill just nu. Men nu har jag jue tid att fundera 1 vecka *skratt*

Nu ska jag faktiskt gå in på Ams-sida och se vad det finns till lilla mig...
Ha en fortsatt fin dag!
Pussar....

Inga kommentarer: