lördag 24 januari 2009

Lördag idag....

Tjena tjena!

Blåsigt värre ute idag...men ingen snö än så länge, som utlovat. Hade tänkte mig en promme t E-center men känns inte ett dugg lockande när trädena utanför är dubbelvikt (kanske lite överdrivet *L* )

Igår hade jag och Oliver en mysdag, vi var hemma och spelade tv-spel, röjde på nedervåningen (som tog sin lilla tid), sen strax före 13 kom Saga hem från skolan. Vi fortsatte städa, sen tog vi en promme ner till stan, jag gick och solade och M mötte upp också åkte de och handlade lite på E-center...

Hem och lagade mat (risotto m helstekt kotlettrad)och bara tog det lugnt!

Idag så har väl inte hänt mckt alls, Saga har åkt t Filippa och vi andra, tja som sagt inte mckt alls. Ska ner och röja skrubben strax *suck* men blir nog bra det...
Funderar också på en liten övningskörningstund idag, vi får väl se. Håller dagen öppen för alla slags äventyr!??

Tänkte försöka lägga in resterande bilder av året -08 som jag ännu inte är klar med *L*, skyller fortfarande på datorns seghet, men det kommer. I promise!

Annars då?
Anticimex har varit här och konstaterat mögel på nedervåningen, så nu ska det börjas om igen då...de ska ner under golvsocklarna och "pilla" upp isoleringspapp som har legat kvar sen de byggde det här på 70-talet, detta har nu möglat....

Och Olivers sänglarm går över förväntan...vågar inte säga för mycket för då blir det väl inge bra innan det är klart, men det verkar fungera än så länge..Känns iaf jättebra! :)

Nu ska jag hjälpa till lite här hemma...
Pussar till Er.

Inga kommentarer: