torsdag 1 januari 2009

Välkommen 2009, ska detta bli det år då det händer?...

Välkommen 2009!!!

Ja, så har då första dan på det nya året snart passerat...
Undrar vad det kommer att innehålla? Kommer det bli ett bättre år än det förra?
Förra året var ett ok år, ett " mellanlandningsår" skulle jag vilja säga...
Började förra året i Egypten, följdes åt av en del jobbdagar på Funemässen under våren, sommarvikariat på Sjukhusköket, en del fina sommarfester med nya och gamla vänner som jag fortfarande kan "mysa på" när allting blir för jobbigt med vardagen...drömma sig tillbaka till vissa utvalda stunder *L* . Tre fina vänner försvann också ifrån Söderhamn till andra orter. Trist som tusan! Till norraste Norrland och till Gävle...
Hösten fortsatte med heltidsstudier via mittuniversitetet som gått käpprätt åt..... pga av att jag tackat ja till alldeles för många jobbdagar på fune och sj.köket...samt att det var en (enligt mig) jättesvår och krävande utbildning. Hösten har även gått åt till många dagar, där framför allt jag och Oliver har varit sjuk i många omgångar...Hann även med en vecka till Turkiet där jag och Maria hade det bra förutom att jag åkte på en j-a magsjuka och låg däckad på hotellet halva resan. Men resan och sällskapet var ändå toppen! Måste bara göra om den igen, då jag inte ska ligga utslagen ;) Så det känns som att 2009 bara kan bli bättre!!?

Så vad har jag att se fram emot detta år???
Hmm, ja till att börja med så har jag varit ute och övningskört idag, så ett körkort sätter jag ett stort hopp till att bli stolt innehavare av första kvartalet.
Operation av Olivers halsmandlar och skrapning av polyperna kommer också ske snart.
Fortsätter att jobba timmar på sjukhusköket, ska in nästa vecka. Några veckor i slutet av jan. har jag inbokad på Fune oxå. Jag har sökt halvtidsstudier via HIG (Högskolan I Gävle) som börjar v 4 om jag nu blir antagen. Är inte helt säker på mitt val med tanke på att höstens studier var pest och pina, men vad att göra???
En Spa weekend till Sundsvall ska också bli av snart. Lyxigt!
Sen håller jag resten öppet, men det är väl lite av det som mitt första kvartal av 2009 kommer att se ut.

Lite kortare då, idag har jag som skrivet varit och övningskört m M. Skoj! Mamma var här och spelade spel med barnen under tiden.
Tack mamma för att du gör saker och ting möjliga i mitt liv! Det är Guld värt!
M ska även få ringa faxeholmen imorgon, då vi har mögel nere ngnstans IGEN!!! Blir då 5:e gången på mindre än 6 år. BEDRÖVLIGT! Och nej, jag vill inte köpa hus, men jag funderar starkt på en flytt från detta ställe, men jag vägrar sätta mig i ett trapphus när man bott så här.( med egen fram-och baksida)
Imorgon ska jag ner och fixa ett nytt bankomat kort då jag klippte det förra efter juldan *skratt* ord överflödiga!!! Sen ska vi (fam.) åka upp till Hällmyra och åka lite pulka/tefat.

Nyårsafton var en lugn historia, konstaterade att igår var första gången sen jag var liten som jag hörde "Ring klocka ring" i nyktert tillstånd, hehe..M och Saga var på nyårskonsert, medans jag och Oliver var hemma och fixade käk. Vi åt lite tapas i förrätt, en risotto med färsk grön sparris och champinjoner samt entrecote och kycklingfilé (barnen) till varmrätt, vi avslutade med glace a four, gjord på havrebotten (så ska den vara, anser jag, skippa äckliga sockerkaksbotten!)
Halvelva sköt vi raketer, för då höll våra barn på att stupa av trötthet...
Ett lugnt och skönt nyårsfirande, men inte särskilt upphetsande *L*

Nu har jag nog "dravlat" lite för mycket, så nu önskar jag Er en fortsatt trevlig kväll!

Härliga, goa kramar från mig till dig...

Inga kommentarer: