tisdag 6 januari 2009

Det är jue ändå helg, fastän jag jobbat! :)

Halloj!

Så har ännu en dag försvunnit...Idag har jag varit på sjukhusköket m start 07.00, så himla jobbigt att kliva upp när övriga familen sussar skönt i sina varma, goa sängar. Men det är helt ok att jobba bara jag kommer upp och iväg och idag är jag mycket bättre i förkylningen :)

Slutade kl 16.00, fick skjuts hem av en arbetskamrat och det var skönt... När jag kom hem så möttes jag av ett dukat bord med långduk, massor av levande ljus överallt. M och barnen hade gjort en pot.gratäng, och sås, parerat fläskfilé som de precis var på väg att helsteka.
Vi åt gott och myste länge vid bordet, innan vi tryckte ner oss allihopa i våran säng och kollade circus på tv:n. Vi flyttade över till soffan och fortsatte att svulla m lite hembakad äppelpaj, glass och varm chokladkola sås. Mmm...dagen kunde slutat sämre. Efter det så dansade vi runt granen *skratt* jag vet, vi är lite knäppa här...Så nu när vi lagt barnen så ska vi riva granen för denna jul. Skönt!

Imorgon är jag ledig, men M ska iväg på möte på dan. Tänkte gå ut m barnen en sväng, får se vart det leder ngnstans...
Nu ska jag mysa vidare här i soffan och bara se fram emot en ledig dag för på torsdag ska jag jobba på sjukhusköket igen :) Blir nog bra det!

Ha en finfin kväll allihopa därute ngnstans!
Kramar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vardag igen, åtminstone för mig...hu vad jag har varit ledig länge! Det är nästan som om jag gruvar mig att gå tillbaka, kanske man skulle bli pensionär??? ;-)
Ja Sofia, nu är det nytt år, nya dagar som vi inte vet nåt om, många oskrivna blad i almanackan. Undrar hur sammanfattningen ser ut nästa årsskifte?
Jo, ETT vet jag ju! SOFIA HAR TAGIT KÖRKORT!!!! Lycka till, vännen!

Anonym sa...

*skratt* Tack så mycket! Det kan nog behövas, men övning ger som bekant resultat ngn gång...