tisdag 20 januari 2009

Läkarbesök, handling och bak, hmm en del av min dag...

Gokväll på er...
Här har det snöat mer eller mindre hela dagen, blankis på vägarna här, för det är först nu våran termometer har krupit ner till +-0.
Idag har väl inte hänt så mycket, samtidigt som det snurrat runt precis hela dagen...

Var upp t läkaren m Oliver och M efter lunch, han sover så djupt om nätterna, så vi har haft lite bekymmer med blöjavvänjingen här..Har varit blöjfri dagtid sen 3 år, men fixar inte nätterna. Träffade iaf en jättetrevlig sköterska som tog hand om oss, så nu har vi fått "sänglarm" (äntligen!)med oss hem och ska testa det i 8 veckor till att börja med. Känns skönt!

Men gofisen var så orolig ikväll, så innan han somnade (nyss) så har han sprungit på toa 5 !!! gånger, skitjobbigt! (Han får en klisterkanin att sätta in i en"bok" för varje natt han inte kissar i sängen, som han verkligen vill ha, som en guldstjärna)och M är borta *harkel* i vanlig ordning. Jag vet, det är hans jobb,och JAG VET att han inte heller alltid vill åka, men måste... men ibland känner man sig verkligen som ensamstående med allt slit och släng här. Man kan få känna så ibland!!?

Efter det så var jag in på sjukhusköket och hämtade mina kockkläder och lämnade tillbaka nyckeln, då jag ska var på Funemässen och jobba fram till mitten av februari och de har inte nycklar på sjukh.köket till timanställda vanligtvis... Tillbaka till M och Oliver som väntade kvar i bilen och ut till E-center och handlade lite mat också fick Oliver köpa ngt för att han var så duktig på sjukhuset.
Gissa vad han valde???

En våreld (krukväxt)i cerise, haha...men han var så nöjd och han tyckte det blev himla fint i sitt fönster *skratt*

Väl hemma bakade jag en "punchkaka" (långpannekaka m kokos som penslas med punchextrakt och ett lager av smält choklad. Supergod!
Både jag och Oliver fyller jue år i slutet av februari, så det här är väl tiden då jag brukar baka lite och stoppa i frysen. Man vet jue inte hur dagarna kommer se ut, med jobb, kanske sjuka barn osv. Då är det skönt att ha åtminstone ngt i frysen som är hembakat :)På fredag ska nog Oliver vara hemma från dagis, för han tyckte vi kunde ha en bakdag då, så vi får väl se...

Magnus drog iväg t Dragonen och köpte pizza t middag och efter det åkte han och Saga upp t skytteträningen på Hällåsen, där mötte farfar upp och tog över, och M drog på möte. Farfar skjutsade sen hem Sagisen. Tack!
Oliver tog ett bad och spelade super mario galaxy i lugnan ro och jag körde ett par tvättmaskiner, hängde tvätt och plockade undan lite färdigtorkad tvätt *puh*, sen gick jag ner och började röja i Olivers rum. Fy...vad mycket skrot barn kan samla på sig. Längre än så hann jag inte innan lillfröken kom hem, kvällsfika, lite prat och mys och nu ska jag strax gå igenom en härlig "lunta" med papper här.
Sen blir det nog bara lite kvalitetstid m soffan *skratt*

Imorgon ska jag ringa en hel del "tråksamtal", måste ha arbetsgivareintyg, studieintyg etc. för att sända in till min A-kassa...

Önskar Er en godnatt med många fina drömmar...
Pussar...

Inga kommentarer: