tisdag 13 januari 2009

Vårväder???

Hej...
I morse stack M på konferens t Järvsöbaden, kommer åter i morgon...Hmm, jo men det är ganska ok, det är jue hans jobb även om man kan bli lite avundsjuk på alla hans hotellövernattningar...


Har iaf varit ute och gått i 1½ timme jag. Superskönt väder och solen tittade fram lite här och där, men märkligt är det med vårväder mitt i januari.
En fd chef till mig som bodde här förut men flyttat brukade ofta lägga ut Söderhamnsbilder i olika årstider på sin blogg
http://matmia.blogg.se/ så jag tänkte att då fick jag väl göra det idag då *L*

Ska strax gå ner och rodda lite, duscha och sen är det väl dags att hämta hem barnen antar jag. Farfar kommer och hämtar Sagisen efter middagen för idag drar skytteträningen igång igen. Tack farfar Bosse för att du ställer upp! :) Guld värt såna här gånger!

Nåja här kommer lite bilder från Söderhamn:
Vårflod ??? vid Kvarnen

Marchaller utanför Rådhuskondis!
Rådhuset, där min sambo huserar emellanåt, när han jobbar.

Charmig telefonkiosk!
Oskarsborg! Fontän byggt av "skrot" väldigt fin när det mörknar på!

Ulrika Elenora, Söderhamns kyrka!

När jag gick förbi stod dessa två damer vid kyrkporten så här, först trodde jag de tjuvlyssnade, men efter en stund såg jag att de stod och bad!

Återigen ett hus i rivningstagen...
Cykelbanan/gångvägen nära hemma på väg att svämmas över.

Nu skiner solen!
Jag!

I denna lilla bäck finns en sägen om att går man ner här så kommer Näcken och tar en! Var min stora fasa när jag växte upp, jag sprang alltid fort förbi denna del av gångvägen.*skratt* Nu tror även mina barn på denna sägen, men de bryr sig dock inte om att springa *L*

Ja, det var lite bilder från en del av Söderhamn det *L* Nu måste jag sätta fart här, klockan tickar fort nu...
Kramar i massor...

Inga kommentarer: