onsdag 26 november 2008

Toppentrevlig onsdag lider mot sitt slut....

Hej hej!

Oj oj oj, vilken lååång dag idag *L*

Började morgonen med att få iväg barn till skola å dagis...vid 9.00 så åkte vi ( jag och mammi) till Valbo. Tror helt ärligt att vi averkat 90% av alla affärer där. Men jag höll hårt i kortet och är inte riktigt ruinerad än ;) Och detta på en tid av 4 timmar, haha går fort när vi är i farten.

Nåja, blev lite ljus, julklappar, lite fina pynt, och lite annat jox..

Hemåt, hämtade barnen på vägen, tömde bilen på alla kassar, upp å baka en sockerkaka, börja med mat, packa upp kassarna, duka, äta, fortsätta packa upp, snygga till ungarna (mig hann jag inte med ;) ) oxå iväg på Sagas föräldramöte/samkväm för att fika, mingla och lyssna på barnens inövade sånger...Hem varva ner barnen, ringa upp kära syster som var pratsugen och nu kl. 22.15 har jag slagit ner rumpan och den tänker sitta där den sitter ett bra tag till.

Måste dock röja sängen, som jag belamrat m alla julklappar ( undan med dom snabbast möjligast, när barnen var med hem å då blev det sängen som avlastning )

Men det var skoj idag, både Valbo å skolan ikväll, så att det blev lite stressigt känns inte som ngt större bekymmer :)

Imorgon tänker jag ta en långpromme oavsett väder och en hel del plugg, då det inte blivit ngt idag. Men det är imorgon det!

Hoppas ni också haft en bra dag! Var in på en annan blogg ikväll, och läste en historia som jag var tvungen att "stjäla" av henne, hoppas det är ok Mia? Jag vet inte om det beror på den enorma tröttheten, men jag tyckte den var så himla kul, hahaha...here it goes:

Det var två blonda killar som jobbade för kommunen. Den ena grävde ett hål, och den andra gick direkt efter och fyllde igen hålet. De arbetade ursinnigt hela dagen utan rast.
En åskådare var hänförd över deras hårda och ivriga arbete, men kunde för sitt liv inte förstå vad dom höll på med.
Så han frågade killen som grävde; - Ditt arbete är säkert mycket uppskattat, men vad handlar det om?
Du gräver ett hål och din kompis går bakom och fyller hålet igen?
Han som grävde torkade sin panna och suckade: - Ja, normalt så är vi tre som jobbar, men han som planterar träden är sjuk idag.'

Gonatt och puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag delar gärna med mig av kommunalarna... ;-))