tisdag 11 november 2008

Sjuk, uttråkad och stressad...Min Tisdag det :)

Hej på er!

Idag är en riktigt tråkdag, ligger hemma i feber å genomförkyld, försöker dock plugga lite utan ngn vidare framgång :/ Funderar faktiskt om jag har åkt på halsfluss, avvaktar tills imorgon och ser om det går framåt eller bakåt...

Helgen då? Ja, jag skulle jue ha jobbat, men fick en ersättare, vilket var så skönt. Inte kul (varken för mig eller gästerna) att stå där och hosta och snörvla över maten.

Bestämde mig för att åka ner t Gävle ändå, då G "förväntade" sig det. Då M satt i telefonmöte så ryckte kära mamma in, så hon o Oliver skjutsade upp mig t tåget.
Kom så småningom fram t G, där jag blev serverad mat (superb!), dessert och diverse drinkar :) Blev lite surriga, glömde tom att dricka drinkarna, haha, fick påminna oss om att det var dags att sätta lite fart...slutligen så hamnade vi på Heartbreak och ta da...gissa vem som var där och spelade kvällen t ära???
Rocktools, haha, vad vi garvade, Här lämnar man Shamn för en kväll och vad får man? Jo, Söderhamn på scenen, dock bra röj på dem och en superskojig kväll. Bestämde oss för att avrunda med lite donkenmat att ta med hem, vilket resulterade i en språngmarch hem då Ngn inte ville ha kalla burgare *skratt*
Somnade och vaknade vid 10, klev upp o duschade, lite lagom seg, när virvelvinden kommer upp och börjar storröja, (haha, var ett under att man inte blev utstädad) för att fortsätta m frulle och sen började hon baka :)
På em kom då min kära familj ner, vi fikade den nybakade saffranskakan,mckt god! surrade en stund och begav oss sedan hemåt, med en middagspaus på IKEA,då M glömt att ta fram ngt ur frysen, hmm inte första gången kanske?!! kom hem och halvdog på soffan...Och där låg jag mer eller mindre hela söndagskvällen..Haha och barnen var oxå lättsövd då de klivit upp kl 05.30 o klätt på sig för att gå upp och fira M på farsdag *skratt* stackarn...Men det var väl spännande kan jag tänka o särskilt när de skulle fixa det utan mamma för första gången *L*

Igår var jag iväg m Oliver på Bvc och fick 5-årssprutan, och remiss till div. ställen, bla till öron uppe i Hudik, då han har grymt stora halsmandlar... och är mer eller mindre förkyld och svullen i halsen hela tiden..

Tillbaka hem, så kollade jag över nya kursplanen som vi fått *gulp*, sen bakade jag choklad/cheesecakemuffins och fixade kycklingspett, jordnötssås och nudlar/ris t middag.
Idag blir det inte lika rolig mat, men gudagott ändå. Kalops, med potatis o rödbetor, länge leve husmanskosten!!!
Saga o M ska iväg på skytte ikväll och jag o Oliver stannar hemma o myser vi. Och det behövs för jag känner mig så sliten och trött. Så till helgen blir det lugnt och skönt, mys med familjen. och förmodligen studier...

Ikväll då, så tycker jag att ni ska kolla in 2:an kl 22.30, om ni är vaken. Då är S med i programmet med sin dotter Alva. Eftersnack, heter programmet. Jag kommer att kolla iaf :)

Tack för att du alltid skämmer bort mig Gurra, när jag kommer t dig, det är så himla lyxigt, lagad mat, dukat bord, tom att du bäddade åt mig kl halvtre på natten. Du behöver inte skämma bort mig sådär även om det uppskattas, haha...

Nu ska jag lägga mig och kurera mig, för nu orkar jag snart inte vara sjuk längre ( är inne på 5:e veckan), blir gaaaaaalen snart!

Ha en fortsatt skön tisdag, Puss på er!

1 kommentar:

Gurra sa...

Hej darling!! Klart jag ska skämma bort dig om jag får tillfälle. Det var så superduper kul att du kom. Hoppas vi kan göra om det snart igen. Fast jag blir alltid så nervös när jag ska laga mat åt dig :-) Kul att det smakade då. Pricken över i:et var ju sen att hela gänget kom på besök. Åhh jag saknar att bara komma över till er och hänga. Kramar i massor! Älskar dig och er alla. // Gurra