lördag 22 november 2008

Lööördag!!!

Hej hej!

Lördag kväll nu, och har haft fullt upp (som vanligt). Eller??? Ja ja hur som helst, hade lite sovmorgon ??? imorse, klev upp, åt lite frulle, M drog och handlade och barnen gick ut och lekte en stund och jag *suck* fortsatte med evighetsgörat, jag spacklade vidare i sovrummet...
Haha, jag vet, men nu var det ett tag sen jag gjorde ngt där inne, lätt hänt att det tar ett tag då *L*. När spacklet tog slut, så började jag måla sängborden, har nu hunnit måla dem två gånger. Det blir faktiskt bra :)

Vid 13-tiden stack M och Saga iväg och köpte mer spackel och lämnade böckerna på biblioteket. Oliver var då ute och lekte med en kompis, så jag fortsatte här inne jag. Sen kom Peter och Jenny förbi med lite "skrot" som M lovat att ta hand om, och det passade alldeles utmärkt med lite java-paus för mig, så fram m lite bullar för en liten fika...
Har även rensat ut en sisådär 10 kokböcker som jag inte vill ha/använder överhuvudtaget. Ska försöka gå igenom alla mina recept här framöver, vill inte ens sia om hur många hundratals recept jag har liggandes löst, men nu j-klar ska det bli ordning och reda. (Så småningom iaf)

När de åkte hem, så började vi m käk, fetaostkyckling, klyftpotatis, sallad och lite gott rödvin, sen kom mamma över en sväng, duschade barnen och nu sitter vi här för barnen ville se postkodmiljonären innan de la sig.

Och jag ska försöka plugga en timme eller nåt sånt,(fastän det är lördag ) innan vi sätter igång Narnia 2, jag och M. Haha, hade köpt den åt Saga men dels var den från 11 år och dels var ingen av barnen ett dugg intresserad. Så då blir det väl vi vuxna som får offra oss *skratt* och det gör vi gärna....

Nu ska jag gå och lägga mina skrotnissar och få lite lugnt och skönt en stund...Haha eller jag var tydligen för seg, för nu tog M ner dem för kvällen :)

Ha en fortsatt skön lördag!
Puss på Er!

Inga kommentarer: