torsdag 13 november 2008

En torsdag utan ärtsoppa!

Go kväll !

Idag har jag varit hemma, då både jag och Ollie käkar kåvepenin *suck*, men vi har haft det ganska soft. M kom hem så jag fick plugga och som jag pluggat, haha.
Känner mig enormt duktig, jag har gjort 2 st inlämningsuppg. (warm-up) och 5 st quiz prov...som gick hyfsat...

De ringde även från sjukhusköket idag och erbjöd mig lite jobb. Tacksamt, men det trista i det hela var att hon hade timmar varje vecka men kunde bara ge mig schema för 1 vecka i taget. ( Hon hade 5 dagar nästa vecka) Hur som helst så kan jag jue inte jobba och plugga heltid, men lite då och då fungerar alldeles utmärkt (???)
Och därför känns det extra bra att det flytit på med pluggandet idag, fortsättning imorgon...Så känns det inte lika stressande när man åker och jobbar..

Oliver ska iväg på dagis imorgon, han mår "toppen bra", vände på en gång för honom, jag mår oxå mycket bättre, men energin fattas...Men den kommer väl, hoppas jag :)I´m waiting,,,,

G skulle ha kommit idag oxå, bara en snabbis men ändå...Men jag vill inte utsätta henne för smitta mer än nödvändigt så vi tar det en annan dag, då alla är pigga och glada.

M var även å hämtade paket på posten idag (H&M), haha, M fick mckt, en hel del t barnen samt några julklappar till dem och jag, jodå jag fick mig ett par trosor och en sjal jag, haha *skratt* kändes lite ynkligt, men jag antar att det inte var min garderob? som behövde fyllas på, hmm, den behöver väl alltid fyllas på...?

Så till veckan då kör jag kök mån-tisd. Plugg och ensam m barn resten..då M ska på möte ngnstans...fråga inte vart! Helt omöjligt att hålla reda på hit å dit och när å hur.... :/ Jag antar bara att han kommer hem igen ;)hehe..

Ser fram emot en härlig, skön fredag imorgon, ska inte göra ngt alls på kvällen, mer än att slappa...

Funderar på att göra ngt gott och enkelt med karré, ngn som har ngt bra förslag?
Ge mig tips om Ni, har ngt.
Du kära Mat-mia har säkert ngn bra grej?
Funderar på att helsteka, eller köra med grönsaker och ngn slags sås, tills man kan dela det med en gaffel. Ni vet, när det ramlar isär...MMmm..... Kanske lite kokta färska rödebetor med riven pepparot och ÄKTA smör till förrätt? Smulad fetaost är också en höjdare till nykokta rödbetor...Haha hör ni ngn som är hungrig??? Faktiskt svullat i mig 2!!!bitar snickers-kaka nyss...

Näe, nu ska jag nog in på adlibris en sväng och kolla på en julklapp till ngn. Har nog avklarat halva jullistan nu iaf så det är skönt, men jag tycker om julen innan jul, med alla förberedelser, tända ljus, hyacinter, apelsiner m kryddnejlikor, långa snöpulsande promenader (förhoppningsvis)...
Hur ska Ni fira jul? Är det ngt som ni absolut inte kan vara utan på julbordet?

Ha en god natt, det tänker jag ha å det snart!
Puss på Er!

Inga kommentarer: