lördag 15 november 2008

Jag har blivit med fadderbarn :)

Hej hopp alla glada!

Har nu fått "mitt" lilla fadderbarn, en liten 3 årig tjej från Afghanistan. Såg reklamen på http://matmia.blogg.se/ och haha, ja vad säger man, beställde ett barn. Hmm, lät lite märkligt men ni förstår nog vad jag menar *skratt*

En skön lördag väntar idag! (Hoppas jag)
Farmor och farfar har precis varit och hämtat Oliver för de skulle åka till Valbo och handla julklappar. Han var nöjd som tusan :) händer inte alltför ofta att han får egen tid med dem utan han får oftast dela tiden med andra barnbarn, därför känns det så bra...

M och Saga var ut på Söderalabadet och hämta hit kussen, så nu har tjejerna fullt upp resten av dan. De brukar roa sig så bra själva, det som är så skönt med lite större barn. För tillfället har de fått i uppdrag att gå till "rosa kiosken" och handla tidningar åt mig och lördagsgodis åt sig själva, som tack :) M ska städa hoppas jag... och själv ska jag plugga lite grand, men inga större ansträngningar idag. Det är jue lördag!!!

Ska baka lite muffins med tjejerna efter deras promenad och bara mysa, en liten promenad blir det nog för mig också, men lite senare. Ikväll då, vi ska äta tacopaj och slöa framför tv:n, inte några planer alls.
Å det är precis så jag vill ha det idag!

Antar att jag även ska träffa systeryster en liten sväng också eftersom dom är hemma från Sthlm och röjer ut stugan som numera är såld. Trist! Tycker verkligen om den stugan, men men förstår dem också...

Åh, måste bara berätta, vi åt så god mat igår...gjorde helstekt karré (i ugn) med ett täcke av finhackad soltorkad tomat, bladpersilja, lime, vitlök och olja. Rostade rotsaker (potatis, morot, palsternacka, rödbetor samt lök och fetaost) och hemmagjord bea. Smaskens!

Nu ska jag gå och dona lite :)
Ha en toppenfin lördag, vad ni än gör idag!

Pussar till Er!

Inga kommentarer: