söndag 21 december 2008

Söndag, och helgen fortsätter många dagar :)

Hej hej!

Ok, jag ska erkänna...hmm...jag är hemskt dålig på att höra av mig ibland...*skäms*

Igår, ut till Söderala på förmiddagen, tittade på svärföräldrarnas nya fina platt-tv och lånade en kruskavel...lunch på donken *suck*, barnen glada iaf. Hem och städade, donade med lite julpynt och barnen fick klä granen. Vi har jue ingen riktig pga allergier hos Oliver, men fint blev det ändå :) Var allmänt trött och seg hela dagen...


Så här ser våran gran ut! Och äckligt mycket julklappar under granen *suck* det är mitt fel, helt och hållet...dessa är från oss och syster m familj...tänk då farmor och mormorfamiljerna oxå! Kallas konsumenthysteri vaa?

Barnen håller på att dekora granen!

Idag hade jag förhoppningen att vi skulle hinna träffa ett par grannar/vänner, dricka lite glögg å surra lite strunt, men men läs överst *harkel*

Barnen sov till 9.00 idag :), mys i sängen och sen frukost. Sen ut på Coop och inhandlade lite citron, bollnäsringen och tidningar. Plockade med mamma, den tokan som tagit en promenad på isgatorna till E-center, hem som handlat en hel del kassar, haha...

Hem och idag har jag (och barnen) gjort Bailystryffel samt nogatkrisp, saffrans-och vanlijkokta päron, gravlaxsås (inte köpa! när det är så enkelt att göra!) och en klar citronsill. Till middag blev det korv och stuvade makaroner. Har även hunnit spela Monopol junior allihopa och bara myst, Saga har blött näsblod 5 gånger idag, vet inte om hon är nervös inför jul eller bara håller på att bli sjuk ??? Hon brukar aldrig blöda näsblod hur som helst, känns jätteskönt att vi är "klar" med så gott som allt och alla är jullediga nu, så vi bara kan ta det lugnt och mysa...Oliver är jättesnuvig han, men hellre det än magsjuka, som tydligen går nu...

Efter middagen dök Lars, Linda och Elias upp. Mycket trevligt! Bytte lite klappar, fikade och "slogs" om vem som skulle få roa det lilla underverket...Jag är så kär...


Här har Saga lagt beslag på honom, haha!

Vackra, fina Elias!

Så här blir bilderna med nya kameran! Jag är jättenöjd med mitt köp, men har inte lärt mig alla funktioner än, *skratt* som med mobilen då, som jag ännu inte lyckats lägga in musik på. ( Har faktiskt inte orkat ta mig tiden att lära det ;) )

Nu snöar det jättemycket ute och det är så mysigt, men det skulle tydligen avta ganska snart, så det är la bara att njuta så länge det går...Ha nu en finfin kväll!

Julepussar....


1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha hej vännen! läste din blogg först nu,vårat internet strejkar osså. JAG hade ju faktiskt oxå kunnat hört av mej:) så det är lugnt.Känns som att vi kanske inte hinner innan denna jul heller hahaha.Hur som helst måste vi ses snart gumman! KRAM!