måndag 22 december 2008

Myyyyyyys!!!

Halloj!

Nu är julen nära och jag ser fram emot hela julhelgen :)

Idag sov barnen till kl 08. så det var himla skönt! Vi låg och myste och kollade tv i våran säng, sen upp och äta lite frulle. Vid tio kom kusin Filippa och då stannade Malin (mamma) och Norton här en stund. Vi satt och surrade en stund innan jag upptäckte att det var dags för lunch, haha, ja som sagt, en stund ;)

Efter lunchen gick jag och Oliver ut på en promme, bort till "rosa kiosken" och köpte Abladet. Sen gick vi hemåt igen, men det var så himla kallt så resten av dagen stannade jag hemma. En kompis till Oliver kom över, och Saga och Filippa hade varit på Mossberget och hämtat en till kompis, så helt plötsligt hade jag 5!! ungar här hemma, men de var så snälla...

M har städat och tvättat hela dagen han :)
Jag har lagt in en currysill, kokat revbensspjäll och lagt dem i marinad, griljerat skinkan och bakat en saffranssockerkaka som vi och alla barn mumsade på mitt på dan...Mamma kom in en stund hon med och fikade, haha men hon fick fika själv hon..

Imorgon, ska jag och mammi träffas vid 9-snåret och åka ut till E-center för att handla sista maten, sen ner på stan, systembolaget och säkerligen ngt ställe till *L* När jag kommer hem ska Magnus ut på B.Hus och hämta en beställd julklapp, sen ska vi bara vara hemma och mysa! På e m kommer Maria och hennes mammi Gunilla på lite glöggmys och sen har jag lovat barnen att köpa bingolotter åt dem, så vi ska kolla på det vi, haha...Deras första uppesittarkväll! Usch vad fort det går!

Är ju så gott som klar med all mat och alla klappar (nästan då) ligger fint och väntar under granen, så nu kan vi bara njuta :) och småpoa lite...

Julafton blir vi hemma hela dagen, farmor och farfar kommer på förmiddagen för lite grötbrunch, senare på dan kommer mamma m familj för Glögg och Kalle, mat och julklappsöppning för att avsluta halvdöendes i soffan med ännu mera godis *skratt* Juldagen åker barnen till Heden och vi har i vanlig ordning julfest här hemma, med utgång så småningom, ska bli superskoj, men nu tar vi julafton först va??! :)

Nu har jag bäddat ner mig i soffan och laddar för Anne på Grönkulla, haha vet inte hur populärt det är här hemma, men men...

Håller ni också på julstökar? Är ni klara med allt? Hur ska ni fira jul?

Kramar till Er....

Inga kommentarer: