söndag 14 december 2008

Knockad på soffan...

Hej...
Idag har det varit en sån där dag, då det finns massa "måsten" men ingen ork :(

Klev upp med barnen vid 7-tiden i morse, myste och åt frukost framför tv:n. Vid halvelva hade M vaknat till liv och drog iväg till Heden för att så småningom komma hem med ett fint pepparkakshus, *skratt* hahaha inte då, vet inte hur han gjorde men lyckades förstöra 2!!! stycken *fniss* Men barnen var nöjda å glada över sina pepparkakor iaf!!!

Under tiden de var hos farmor och farfar så slöade jag och tittade reprisen av idolfinalen, och grinade, ojojoj, var inte en tår eller två utan en hel flod ??? Ja, jag förstår inte själv...Trodde inte jag var så "stingslig"
Har iaf hunnit med att koka pepparkaksdeg ( till skånska pepparkakor, mm..), kokat knäck, gjort ischoklad och bakat mandelpepparkakor. Mycket gott!
Knäcken "bubbelkokar" finfint!

Oliver var så duktig och kämpade med disken han *L* och så fick de hjälpa till att ställa upp formarna...het knäcksmet fick de inte tömma upp.












Oliver fixar sina apelsiner han!

Här är de på väg till Söderala för att "lussa", mina tärnor *skratt* Oliver försöker hålla för munnen på Saga då han tycker att hon sjunger för högt!



Åt enkel mat idag, korv, hamburgare, pommes å räksallad. Helt ok. Sen efter maten somnade jag på soffan, helt slut, och där blev jag liggandes kanske lite för länge??!
Har varit mycket tjafs med barnen en längre period, stressad av studier, en hel del jobbdagar osv. tror det kommer nu, men nu har jag jue möjligheten att vila, nu när det bara är studierna kvar *fundera*
Imorgon blir jag själv m barnen då M ska på julbord på Fune :) Ja, de är ju på skola och dagis på dan om inte Saga har feber när hon vaknar. Hon är ganska hängig, så jag väntar på att de ska bryta ut snart :/

Sen blir det Hudik på tisdag då vi äntligen fått remiss till öron/näsa/ hals med Oliver! Ska bli så skönt att äntligen få reda ut detta och se om de tänker ta bort hela eller del av halsmandlarna... Har tappat räkningen nu, men 50, 60 eller 70 dagar detta år har han ätit penicillin, ja, ni förstår själva??!

Nu ska jag faktiskt gosa ner mig i soffan, läsa "skrottidningar" och ha det allmänt skönt så här på sluttampen av en trevlig helg!

Här kommer då bilder på sovrummet som tagit sådan tid!!! Dock inte fått upp ngt mer än läslampor på väggen, men det kommer det oxå *L*


Sov gott och hoppas ni får en finfin måndag, när natten ebbat ut...

PS: Idag är det bara 10 dagar kvar till julafton och för nästan precis ett år sen ( 17 dec), så for vi t Egypten och firade jul och nyår, jätteskoj och en upplevelse som aldrig kommer att glömmas på ngt sätt *skratt*, men i år ska jag fira en riktig svensk traditionell julafton med tillhörande juldagsfest! ;) Åh, som jag längtar, det bästa jag vet, tycker om att mysa och "bona" och få rå om mina nära och kära jag :)

Pussar...

Inga kommentarer: