tisdag 2 december 2008

oj oj oj här vare slött värre....

Hej!

Idag har jag vart på Fune å jobbat :) Rätt bra m gäster, må jag nog säga :) Sen blev jue inte dan direkt sämre av det underbara, supermysiga snövädret som kom vid 9-snåret och har hållit på hela dan...jippi! Tyvärr, så har det börjat regna lite smått nu, så det är snorhalt ute :(

När jag kom hem, bytte jag bara om, så åkte jag o mammi och köpte present åt M! Blev inte vad som var tänkt, men tror nog det blir bra ändå.

När vi gick tillbaka till bilen, så hittade jag ett litet "silveretui"/ kreditkortslåda" halvt gömd i snön. Tog hem den, slog upp numret i telefonkatalogen och ringde personen i fråga, som var grinfärdig, hon satt precis o ringde å spärrade alla sina kort!!! Har nog aldrig mött en så tacksam människa, hon kom m hittelön, men framför allt kramar och hur mckt tack som helst. -åh, tänk att det finns änglar ändå :) *snyft*, visste inte jag kunde bli så blödig...haha, men jag önskade jue bara att om det var jag, så kanske ngn vänlig själ gjorde detsamma, eller? tror ni att det är vanligt förekommande idag? Hur som helst så värmde det gott i hjärtat av att kunna göra en annan människa så lycklig :)

Idag på fune, gjorde jag linssoppa (superb), julkorv å hemmagjord mos, söderhavskyckling (sötsur gryta) och ris, kokade även dillkött till imorgon och förberedde morotssoppan. Även panerad fisk m stuvad spenat, men det fixar jag imorgon...

När jag kom hem efter jobb å utflykt så vart det middag här, jag å M åt "tomtegröt" å skinkmacka, medans barnen åt köttgryta å ris (rester från igår)

Resten av kvällen har jag myst å slappat och inte alls gjort ngt åt sovrummet. Hallå!!! Är det ngn som tror att denna eviga följetong blir klar före nyår??? Börjar dock bli en hejare på Super mario på DS...hehe så nu vet ni varför det inte händer ngt i sovrummet.

Nu ska jag dock krypa ner i sängen å titta klart på filmen på 3:an innan jag släcker för natten!
Sov gott med Er, dröm vackra drömmar om ngn Ni håller kär...

Ha det gott, igelkott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud, du kan väl inte spackla hela tiden, heller! Nåt break måste du ju få! *L*

Anonym sa...

Haha jo men nu är det äntligen färdigspacklat!!! Har tom hunnit fått upp fondväggen :) men har jue varit tvungen att bredspackla hela sovrummet *suck* inte bara lite här å där inte...