tisdag 9 december 2008

Ok, stressigt nu, men ge mig några dagar till bara....

Gokväll på er!

Ja, men låt mig berätta det bästa som hänt den senaste tiden sovrummet är FÄRDIGT :) Så himla skönt, tapetserade å spacklade och blev klar så vi kunde flytta in igen i lördags kväll...tjoho! Får se när jag får tag på en kamera, så ni får se hur duktig jag varit!

Förra veckan så jobbade jag jue på Fune hela veckan (inte måndag), sen fyllde M år, med lite främmande samt tapetsering osv...tiden bara rann iväg...Lördag åt vi julbord på lokalen på em och på söndag skulle vi iväg och fira M:s kusin som fyllde 40, men jag behövde verkligen plugga så, de övriga härhemma åkte iväg medans jag stannade hemma...

Måndag jobb,jobb å åter jobb (roligt!) och idag samma sak, och imorgon samma lika, vi får även Lucia (Söderhamns) på besök kl 12.00, kom gärna dit och ät lite gott, imorgon ska fröken Sofia slänga ihop vitkålssoppa, julmustkyckling och gulash, saffranskaka och kaffe efteråt...Me gilla! Ska även förbereda en liten julbeställning till torsdag kväll (bara 20 pers.)

Tanken är att jag inte jobbar på torsdag utan ska plugga, men vi märker väl ;).

Fredag morgon kl 07.00!!!! "Hugaligen" ska vi vara på Olivers dagis å titta på Luciafirande, de brukar alltid ha det på kvällen, men inte i år *suck* inte mckt för det där att kliva upp så tidigt och framförallt inte när jag ska köra julbord från 17.00 - ??? samma dag..I helgen, lördag finfrämmande på mat :) å söndag pepparkaksbak hos farmor och farfar samt att Saga ska på kalas mitt på dan....................

Sen är jag LEDIG!!!
eller åtminstone inget inbokat, vad jag vet (ja, studierna förstås, men de finns jue hela tiden å de försvinner uppenbarligen inte av sig själv *skratt*) Åh, ska bli så skönt!!! Har varit en hektisk höst med massa måsten hela tiden, sjuka barn och halsfluss i flera omgångar, peppar....

Men nu ska jag faktiskt börja röra mig mot sängen, har numera tv i sovrummet igen, så det är så lyxigt att få ligga där och kolla med ett öga ;) Har sovit så extremt lite den senaste tiden, så kroppen är helt slut..som natten som var la mig strax före 01.00 och kl. 05.00 kommer Sagisen upp för hon var då pigg *suck* vad att göra??? De timmarna har jag sovit de senaste 4-5 nätterna nu, så....jag vet inte varför....

Det här är en av de vackraste "julsångerna" jag vet...



Vet ni, att även fina minnen bleknar med tiden om man inte vårdar dem rätt...så inatt tänkte jag att jag skulle drömma om några av dem :)

Sov gott på Er och hoppas att Ni haft en lika fin dag som jag har haft!

Puss på er...

Inga kommentarer: