fredag 19 december 2008

Nu kan julefriden börja, för jag är nästan klar m allt :)

Go´kväll på Er!

Ojojoj, vad jag har satt sprätt på pengar idag ;) Åkte ut till E-center till 10 imorse. In på ÖB, B.Hus, Jysk, Lindex, Coop, Kicks och avslutade med mat på ICA...ni hör jue själva *L* Hem med alla varor, för att ta en ny sväng, men nu i våran lilla citykärna *skratt* tömde kort på kameran på expert (hade jue lånat en av mamma ), Låstjänst, Hemköp, sen var kl helt plötsligt halvfyra!!! och verkligen dags att hämta hem mina gofisar...
Så nu har de jullov :)

Hem, packa upp lite mera, byta om, lämna kameran som min lillasyster ville ha till kvällen, sen åkte vi ner på Kina och åt. Gott!

Hem igen, myste med barnen, mera julklappsinslagning, läggning av barn och nu har jag precis satt i julgransbelysningen i granen *skratt* Jag fick "ärva" uppgiften i vanlig ordning sen gubben i huset, gått bet...han är bra på annat han, men vete tusan på vad, inget med händighet iaf ;) sorry M, du försöker åtminstone *L*
Så nu kan barnen roa sig imorgon med att klä den och få chansen att klämma på alla klappar, när de lägger dem under granen...

Har även köpt en kamera i julklapp till mig själv idag. *L* Mckt skojigt! Väldans nöjd! Så nu ska jag bara lära mig att hantera den, så kommer det att komma mckt bilder sen :)

Igår då, ja då hade jag en bakdag, bakade funelimpa, kanelstjärnor, bailyskakor, havreflarn och gjorde chokladtryffelsmet (barnen ska få rulla dem imorgon)
Vi ska även ge oss på att baka knäckebröd och göra en gravlaxsås. Men vi börjar förmiddagen med att åka till Heden för att låna en kruskavel ( jag har faktiskt ingen sån!)

Måste bara visa mina supergoda bakverk!
Haha, ja just det var jue upp i skogen och snubblade omkring igår oxå i jakten på lite granris, vet faktiskt inte hur många vurpor jag drog på de hala stenarna under snön!!!


Sen Sofia P tänkte jag ringa dig och höra om det fortfarande passar med lite glögg imorgon eller helst på söndag ;) som skrivet, jag ringer :)
Nu är kl snart midnatt och jag känner ett stort behov att läsa dagens Kuriren som jag ännu inte hunnit...Sen är det dags för mina vackra drömmar...

Sov gott alla söta!
Pussar....

Inga kommentarer: