lördag 13 december 2008

Finfrämmande...

Halloj!

Ja, jag tror vi får en vit jul i Söderhamn :)


Ja, så har man jobbat sista dan innan jul då :) Började igår em, kl 18.00 kom gästerna för lite glöggmingel innan det var dags för julbordet. Det var jag som stod för maten (ok, tjejerna hade förberett lite oxå) och jag jobbade med en supergullig tjej, jag har jobbat med henne förut och vi fungerar toppen ihop... Det åt och dracks som aldrig förr, haha, bara massa äldre karlar, som inte hade ngn brådska i världen därifrån. Så när kl. närmade sig 01.00 gav vi upp och gjorde natt...Så skönt att komma hem, även om kvällen gick jättebra!


"Malle" som jag jobbade med!

Idag på förmiddagen så "sov" jag till 10.00, hmm svårt att säga sova, men jag låg iaf kvar i sängen...

Sen plockade vi fram lite julpynt, jag och barnen gjorde apelsiner m kryddnejlikor ( det är jul för mig), lunchade lite, iväg och handlade och barnen fick stanna hos mormor medans. Hem, började med middag och efterrätt och kl 16, kom Ola å Carina med barn :) Vi drack lite glögg, åt god mat och en himla smaskig äppelpaj med vanlijglass, faktiskt det bästa recept jag har på äppelpaj...Barnen lekte jättesnällt hela tiden, så vi vuxna fick mckt "prattid" och karlarna hann med att ta både en och två whisky *skratt* Supertrevligt!!! De blev kvar till 21-snåret då jag tror alla barn höll på att stupa, men ingen vill erkänna *L*

Oliver sa när vi lite senare, efter kvällsfika och tandborstning låg i sängen och pratade - åh, äntligen får jag blunda och sova...- är du trött? frågade jag, haha inget svar fick jag, var ngn som liksom redan sov.

Imorgon pepparkaksbak hos farmor och farfar, och sen ska Saga iväg på kalas, men vi får se, hon verkar bli jättesjuk (förkyld). Annars blir det bara en jätteskön söndag, hoppas jag...

















Min stjärngosse och hans bästa kompis Linnea!

Det kommer snart mer bilder, även på det fina sovrummet som jag kämpat så länge med *skratt* men datorn är seg och sängen känns som en lockande dröm....

Ha en fortsatt härlig lördagskväll och en ännu finare söndag...:)
Pussar....

Inga kommentarer: