onsdag 17 december 2008

Skrotnisse höll mig vaken...



Hej!

Åh vilken jobbig natt det har varit, kan bara säga att det är livsfarligt med tv i sovrummet, fastnade i Miami Vice, haha I know, men det är jue så bra, kl 01. inatt...hann bara stänga av tv:n så kom Oliver uppknatande, det händer aldrig! Han frös och ville sova hos oss, vad att göra??? var bara att lyfta på täcket och låte en iskall liten kille böka sig ner...han har snurrat, dragit åt sig hela täcket, snarkat, sparkat, kastat av sig täcket. HELA natten, så kl 06.00 hade jag fortfarande inte somnat, så då fick han sätta igång tv:n. Fick iväg barnen, sen la jag mig på soffan och sov till halvelva. Behövdes verkligen!




Mina skrotungar :)














Sen klev jag upp och tvättade 3 maskiner, röjde alla skåp samt kyl och frys i köket, hämtade hem barnen, fortsatte att röja och fixade käk, idag bjöds det på hemmagjorda kåldolmar med gräddsås, lingon och potatis. Kan nog vara det godaste man kan äta :)
Mina amaryllisar har slagit ut också, blir 8!!! blommor i en kruka (två stänger, heter det så?) Så himla fina!

Visst är de fina!??

Imorgon blir det studier, fredag barnbidrag, då ska vi åka och handla lite och ett par julklappar, sen antar jag att vi (som alla andra) får göra "det sista" den 23 när lönen kommer *suck* Avskyr verkligen att behöva handla dagen innan julafton, särskilt med två barn som alltid avskyr att handla. Men men, så är det. Är dock klar med de flesta klapparna, men inte med all mat. Vi har julafton hos oss i år, så det blir lite på listan att handla...

Nu ska jag gå igenom lite "tråkpapper"/räkningar och titta på Leilas jul kl 21.00.

Ha en skön kväll!
Pussar....

2 kommentarer:

indira sa...

Otroligt vackra amaryllisar du har!

Kram Jonna

Anonym sa...

Ja, men visst är de fina :)