torsdag 9 december 2010

Som ny ?! ;)

G´day :)

Gissa om jag lyxade till det igår, himmelshärligt...( å välbehövligt)
Jag kokade vatten , drog det åt sidan, huvudet ovanför å handduk ovanpå, en slags hemmavariant av ångbad för ansiktet, fortsatte sen in i badrummet, med egengjord peeling...

½ pressad citron
ca 1 dl olivolja
ca 1½ dl strösocker
1 msk grovsalt
1 tsk rosmarin
Blandades och smörjdes sen in i ansiktet..sköljdes av, ansiktstvätt, ansiktsmask, ansiktsvatten, dyra serumkräm och en uberskön nattkräm från Elisabeth Arden...

Under tiden hårinpackning, olivoljeinsmöjrning m plastpåsar och varma sockor på fötterna...
Tog för den delen den resterande peelingen till kroppen...
Efter avsköljning tappades badet upp, ner m några droppar olivolja och en badbomb, sen låg jag där och filosoferade om d mesta här i livet...Mycket varför?, hur? om? ifall?

Lite "kläggigt" var det, men O la la, vilken lyx, att ta en hel kväll att bara rå om sig själv på :)

Nu ska jag snart bege mig mot jobbet för ett julbord till kvällen, så det var rätt skönt att "ta hand om" mig själv nu när jag ska jobba ett par kvällar :)
Ha en finan torsdag!
Kramar...

Inga kommentarer: