tisdag 14 december 2010

Min tro, inlägg numero 9 i den sk listan

Min tro...

Ja ni, ngn ateist är jag inte, men jag vet inte heller om jag tror på ngn Gud?
Jag tror på kärleken...
Jag tror även till viss del på ödet, att man omedvetet formar sitt öde, ibland med vetskapen av hur man formar det förstås, men ibland inte...

Jag tror även att man ska söka sanningen själv, istället för att utgå från att ngn annan säger att detta är sanningen...Ja, deras värld, deras sanning, ja, men kanske inte min sanning...
(Sen finns det jue förstås också sanningar som är bevisad...)
Tror därför att om man är trygg i sig själv så hittar man den väg som känns/är bäst...



Nu ska jag dra täcket över huvudet, för här ligger jag å är inte alls pigg idag???
Feber, yrsligt och bläigt...men en finan låt åt Er, det fixar jag :)
Kramar...

Inga kommentarer: