torsdag 16 december 2010

Nummer 11

Mina syskon

Ja ni, tre fina systrar har jag i min syskonskara.
Den stora är ngt år äldre än mig, fann kärleken drog sin kos till Sthlm i unga år...och blev kvar där...Vi tappade kontakten lite grand där å då, men fann varandra igen och i henne har jag inte bara en syster utan världens bästa vän.
Jag är oerhört stolt över henne, 2 barn, skilsmässa och en tung utbildning senare så reder hon sig fortfarande själv, utan ngn hjälp utifrån. Och hon gör det så himla bra :)

Den äldsta lillasystern, börjar hitta sig själv, hon är 17 år fyllda och världen ligger framför hennes fötter...Känner igen mig i mkt hos henne, veligheten, drömmarna dock är hon lite mer strukturerad än mig.En liten idol i min sons ögon ;) Vi träffas lite oftare, då hon fortfarande bor hemma o mao är lättillgänglig. Också hon oerhört älskad av mig :)

Också har vi lilla lillasystern, 15 år gammal å min lilla skrotnissa. Hon är den som jag funnits mest för, under många år när vår kära mor gick igenom en svår sjukdomstid, tog jag emot dem båda yngre med öppna armar och hon kröp rakt in i mitt hjärta. Många är dagarna hon spenderat hemma hos oss, borta med oss, en "storasyster" till mina kids har hon blivit. Många är även gångerna när hon och jag rykt ihop, då vi haft den relationen, att jag haft henne lika mkt som en bonusdotter som en lillasyster...
Nu börjar även hon växa till sig och har inte lika mkt tid att spendera m familjen när så mkt annat roligt lockar. Envis, bångstyrig, framåt och påhittig. Naturligtvis oerhört älskad :)

Så tre systrar som alla har en stor plats i mitt hjärta...Den stora delar jag samma mor och far med, medans de två yngre har en annan far, men samma mor...
Men det där har jag aldrig gjort ngn skillnad eller tanke på, de är mina tre finaste systrar oavsett om andra skulle kalla dem hel- eller halv...*trams*

Jag älskar Er

Kramar...

Inga kommentarer: