torsdag 30 december 2010

Gott Nytt År!

Snart nytt år...
Vilket ska bli enorm skönt...
2010 har bjudit mig på så mycket sorg, bedrövelser och svårigheter så jag vet inte vad...
Himmel och pannkaka, 2010, kvalar nog in på topp 1 som d värsta året ever...
Början på året,
stora familjekriser, tårar och sömnlösa nätter, för att ngnstans mynna vidare i timanställning, mednoll trygghet, kraven att hitta jobbet, kraven att orka vara den bästa mamman, sambon att vara länken som håller ordning på allt som berör hemmet, barnen, mig själv
när allt rasar runtomkring...Det håller inte alla gånger, kan jag säga...
många såna stunder, månader gör att familjefriden får sig några rejäla smällar och ibland är det så svårt att resa sig, även fast man vet att man måste upp för att må bra igen...
.........................
Det har varit enormt fina stunder detta år också,
fina vänner och små glädjerus,
vänner man inte ser så ofta, men gärna träffar mera,
små framsteg som känts oövervinnerliga, utlandsresa m de finaste...en varm sommarkväll på Freluga, en krogkväll ngnstans som gav så mkt mer än bara alkohol...
Några varma ord, en öm blick, en lätt kram...Jag har inte krävt mycket, utan sugit åt mig, när tillfällen kommit, reparerat min ömmande själ, byggt på, stärkt mig själv...
Men summa summarum...
Näe, jag har inte kommit ngnstans där jag vill befinna mig detta år...



Nu är jag dock inte så dum, så jag tror att allting vänder och blir toppen, bara för att kalendersidan byter blad och år, men...
Jag vill så gärna tro,
på att rädslan hos mig släpper, att jag vågar släppa, låt mig falla, för jag kommer fånga upp mig själv,
.............................
Så Låt 2011 bli ett fint år,
ett förändringarnas år, där drömmarna förverkligas,att livet åter kan levas till bristningsgränsen av lycka...
Där möjligheter ges å tas att finna nya vägar,
För det, måste jag själv genomföra rätt stora kliv, men jag är redo, att släppa taget om det trista nu,
Gott nytt år!
Kramar...

Inga kommentarer: