måndag 2 mars 2009

Nyss torsdag, Redan måndag?

Hej!
Ok, inne i mars månad nu och våren är inte kommen...Snöar även just nu och nu RÄCKER DET! Är fruktansvärt avundsjuk på alla människor som är på väg till sol och värme just nu, jag vill också, men grisen gapar tom och det är liksom ingen som matar den härhemma ;)
Men vår tid kommer den med, bara inte nu...*L*

Vår baksida


Nu var det jue några dar sen vi hördes :) så en kort tillbaka blick av helgen:
Torsdagens "biomingel" var så himla trevligt! När vi kom dit var det marshaller överallt och väl inne blev Vi välkomnad med bubbel (inte champagne)och nötter. När så biodörrarna öppnades var det bara att förse sig med popcorn och cola som stod på långa rader *L*. Slog oss ner och avnjöt filmen "Män som hatar kvinnor". Jag hade inte läst boken innan, så jag tyckte filmen var jättebra. Hade jue ingen aning om hur eller vad som skulle hända. Rekommenderas!

Fredagen, handling m mammi, samt lunch på E-center, en biff a la lindström! Blä!!! Hem och städade och strykte och plockade och.... Sen på kvällen,lugnt å skönt!

Lördagen, ballongblåsning och förberedelser inför Olivers kompiskalas...Ungarna kom inramlande, 8 st totalt. De hade skoj och de var jättesnälla! På kvällen melodifestivalen m familjen samt lillasyster Matilda :)

Lite av dukningen...

En glad Saga!

En förväntansfull Oliver strax innan kalaset!
Oliver hade beställt glass med allt istället för tårta
En imponerad Oliver :)
Oliver, Saga, Matilda och Linnea
På kvällen melodifestivalen, Oliver sov innan det började, fastän han kämpade hårt för att orka se Anna (Sahlin) men tyvärr... Matilda pysslade m Sagas hår under tiden...
Vet inte hur snyggt jag tycker det blev, men otroligt duktig på att fläta, det är hon iaf!!!
Söndagen bjöd på ett besök i Söderala, Inger hade bakat en jättefin sockerkaka, blev kvar t lunch då vi for på donken, ut på B. Hus där Oliver handlade ett tv-spel för sina egna pengar. Hem och gratulerade Mamma och svullade budapeststubbe, drömrulle å annat gott.
Sen fick det vara nog! Mamma tog våra barn å jag och M åkte och gymmade en timme samt en snabb bastu. Skönt!!!
Idag har jag handlat, varit på banken, och gymmat. Hämtade hem barnen tidigt, och M drog t Bollnäs på möte. Där han fortfarande är...
Har spelat tv-spel, fia m knuff och svarte petter, så nu har jag fyllt kvoten av duktig mamma, haha är jue inte så förtjust i spel och lek jag, men men...
Nu ska jag inte göra mckt mer alls ikväll, barnen går på dagis och fritids imorgon också, sen har de sportlov, jag kommer att jobba, men M är hemma med dem, så nu blir Oliver hemma länge, då han ska in på operation nästa måndag...
Ha en fortsatt fin kväll :)
Kramar...
Ja just det, jag har blivi utmanad av Sofia P, så vi får se när jag antar utmaningen ;)

Inga kommentarer: