fredag 6 mars 2009

Skönt flow igen :)

Hojt...
Hmm tiden bara försvinner för mig *klia* hänger inte riktigt med *L*
I onsdags så åkte hela familjen ner till Gävle, lite oförhappandes sådär...Hade 2 ideer om dagen. 1: Gå på bio med barnen, men ingen barnfilm visades alls..Bara att skrota tanken...
2: Hälsa på hos en fin vän..men hade totalt glömt bort att just denna dag skulle hon ha främmande...Tar det en annan gång...
Så vi gick och fikade, åkte ut på Ikea, käkade middag och åkte hem igen. Också rätt trevligt, men inte vad vi tänkte från början....
väl hemma i Shamn igen, åkte vi raka vägen ut t Söderala och önskade svärföräldrarna en trevlig resa, då de just nu befinner sig på Kanarieöarna :)
Hem, packade ur bilen, packade väskan, ringde min kära mor som kom över och "barnvaktade" så jag och M fick åka och träna. Tack, tack! Mckt uppskattat...
Så j-a bra, tröttnar aldrig... :)

Torsdagen befann jag mig jobbandes på Fune, skojsigt som tusan! En grym träningsvärk i armarna dock, så när jag kom hem var jag inte världens gulligaste...men jag gick mest å muttra för mig själv, haha...
Idag, Fune igen, preppade inför morgondagens kvällsbuffé som jag har. De är 20 personer så det blir bara jag som jobbar, så jag har förberett pasta/potatis/couscous/grekisk sallad, grekiska köttfärsbiffar, kotlettrad med fetaost/soltorkade tomater kappa, grönmögelostcreme, tzatsiki, foccacia etc. Listan är lång :) Började en promme hemåt efter jobbet, men blev upphämtad efter vägen, då min kära familj roat sig med bad och lek på simhallen.
Hem å bytte om, iväg å handlade, hem igen och fixade tacos. Efter maten har alla suttit och spelat spel och sedan fick barnen sitta vid varsin dator och spela tetris...
Vacker sång, vacker röst:

Imorgon fm, kommer mammi återigen och barnvaktar och jag och M ska iväg och gymma lite, vid 15- tiden är det dags för mig att åka och jobba och där blir jag väl tills jag är klar, kan jag tänka, haha...omöjligt i detta yrke att veta när exakt man slutar, då jag inte kan slänga ut matgästerna för att jag vill åka hem. Men det blir inte så sent iaf, det vet jag!

Nu ska jag gå å duscha, krypa in i min stora goa morgonrock, lägga mig på soffan och slötitta på tv:n.
Sov gott alla Ni vackra därute!
Pussar...

Inga kommentarer: