fredag 13 mars 2009

Halvåtta hos mig, på ett sisådär ungefär... :)

Hej hej...
Är off idag, fråga mig inte varför, jag vet, men men...Det är som det är och inget jag kan göra ngt åt iaf...
Lägger iaf in lite bilder :)
Saga och Oliver
Oliver i pyjamasen som han fick av Gudmor, han ville att jag skulle ta kort och lägga på bloggen så Maria fick se vad fint den passade :) Så jag hoppas du ser det, nu då *L*

Ikväll har vi haft halvåtta hos mig, haha på ett ungefär då, budget på 75 :- var. Ikväll var det Olivers och min tur att bjuda på en 3-rätters på vad vi kunde åstadkomma med kylskåo, frys,skafferi och 75:-. Så här blev det:
Döpte den t Olivers stjärnsmörgås *L* Oj, vad han fixade med dessa varma smörgåsar...
Detta har han fixat, med hur upplägget skulle vara och vilka tallrikar, han dukade även hela bordet och tog fram ljus...Mammas kille *stolt*

Sen fick det bli plankstek, dock m fläskfilé för det var det frysen hade att erbjuda. Hemmagjord mos, färsk sparris inlindad i bacon, tomathalva m ost, färska champinjoner, dock köpt bea...Hmm inte ok, i min värld...
Men det var gott hur som haver :)

Efterrätten, bestod av en tjock skiva Gb:s jordgubbsglass, varm chokladsås m vanilj och kokos, samt krossade maränger. Letade efter färska jordgubbar, men fann inga, gott ändå.
På Söndag är det Saga och M:s tur att stå för en 3-rätters, sen ska det betygsättas, haha, fånigt?, ja men visst, kul? jaha då! Blir barnen intresserad av att laga mat? jaja men!
Värdparet som är helt slut i soffan efteråt ;)

Men "gästerna" som roade sig med tidningar och dataspel medans vi var i köket, deras ork var det då inge fel på *L*
Nu ska jag lägga mig och läsa/bläddra i fredagsbilagorna.

Kramar från mig till dig...

Inga kommentarer: