onsdag 18 mars 2009

Skön, tråkig dag...

Halloo...
Har haft (har) en period just nu, när jag är så himla trött...har inte lust med något alls...eller lusten finns men inte orken... (jag önskar mig en krogkväll både härhemma och m Maria i Gävle, att spavistelsen skulle vara nu, att hemmet skulle självstädas, en shoppingdag m obegränsad ekonomi, några dagar i Sthlm hos min älskade storasyster, att min benhinneinflammation ger sig ngn gång etc...Så nu har jag gnällt färdigt *L*) Jag saknar "min" Maria och min kära syster så mckt just nu.

Jag gruvar mig för Olivers operation till veckan, känns att det är nära nu *suck* men det enda han fastnat på inför operationen är att han ska få ligga i sängen och äta glass och spela tv-spel, haha, det är jue skönt att han inte är orolig iaf *L*

Ser fram emot en spa-helg snart,(början på april) vi bokade en extra natt så vi är borta fred-sönd. M:s bror och sambo, var iväg i helgen 2 dygn och det lät så himla mysigt! Har bokat ansiktsbehandling "lyx" 80 min. Så skönt det ska det bli :)

I helgen, ganska lugnt å skönt... M jobbade så barnen följde med på Teatern där det skulle delas ut kulturstipendium...

Mina fina i väntan på att åka på Teatern

När de åkte flög f** i mig, så jag slet ut hela ena skrubben och började tokröja allt... tog mig 2 dagar haha, men var så himla skönt att få slänga å "hiva" en massa skrot! M blev grinfärdig när han kom hem ;) och undrade bara vad som hade hänt när de varit borta knappa 2 timmar, han förstod inte hur man kunde "röra" till så mycket på så lite tid, haha... Men man måste jue ut med allt för att kunna sålla och spara "gobitarna" Jag menar...Oliver gamla sulkyvagn, vad ska vi ha den stående här för. Iväg på tippen med...

När de kom hem, så kom Matilda över och tittade på melodifestivalen med oss, vilket var en katastrof. Jag tyckte att vinnar låten, tyvärr var en av de sämre jag ngnsin hört...Trots det så tror jag att den har goda chanser att komma på en topp-7 på plats...


Söndagen fortsatte jag med röjningen, sen åkte vi till Lars, Linda och Elias. Han har blivit så stor, man glömmer hur fort det går...

Saga och Elias, hon är så kär i honom (och vem är inte det???)
Saga hade inte ens tid för fika, bara lite cola snabbt så hon fick återvända till golvet,haha...
Här har Oliver varit framme och lekt, ser jue helt "groggy" ut, haha som vanligt när jag är med på kort då!Oliver upptäckte att det fanns Cartoon hos dem med, men var kluven, så han sprang emellan Elias och tv:n
Väl hemma så fixade M och Saga en trerätters middag...
Hemmagjord tomatsoppa och krutonger
Kryddstarka grytan m ris
Vaniljglass i strut m kolasås och kola kulor (Sagas bestämmelse)
Oj oj oj, vad han kämpade på i köket, jag gjorde mitt bästa för att hålla mig undan jag och inte lägga mig i ( Brukar kunna ha en tendens till det ;) )
Måndagen blev jag utringd till Fune då ena chefen var sjuk, så det blev jag och Sofia som kamperade ihop månd och tisdag. Alltid ett nöje :)
På tisdag stack även M till Järvsöbaden på konferens fram t fredag, så denna vecka lever jag som singel, haha eller ska jag säga utsliten, ensamstående 2-barnsmorsa...Faktiskt ganska skönt att vara ensam, även om tomheten och ensamheten blir väldigt påtaglig när barnen lagt sig...
Idag har jag haft en dag som varit så tråkig, eller jag hävdar att den blir som man gör den och jag har inte gjort ett dugg för att göra den till en dag att minnas...Har städat, tagit en promme i det underbara vädret, hämtade barnen, hem å lagade mat (kycklingtortillas/rullar m guacamole och grönsallad) Efter det disk, dusch av barn och så tittade vi på Robin Hood och bara myste i soffan.
Nu ska jag snart lägga mig i sängen och slökolla lite tv och kanske, kanske börja med en bok (om jag kommer så långt innan jag sover)
Ha en skön natts sömn!
Kramar...

Inga kommentarer: