söndag 8 mars 2009

Varför är man inte miljonär???

Hej hej...
Usch vad helgerna går fort!
Igår, var vi iväg och tränade på fm, börjar känna mig riktigt duktig :) Var länge sen jag var så ihärdig, men det gick till en gräns då jag kände att nu får det vara nog...
Har inte stått på en våg på ett par år och jag kan fortfarande ha samma stl som jag haft ett bra tag nu, men näe, bättre än så här kan jag ta hand om min kropp! Jag ska jue ändå ha den bra många år till...

Hur som haver, hem efteråt och fixade lunch, vilade och myste med barnen, blev utskjutsad till jobbet och körde igång med maten och lite dukning. Var klar runt 20- snåret så jag hann hem och se på melodifestivalen med barnen :)

Idag har jag städat och plockat på fm, efter lunchen åkte vi iväg och handlade lite smågrejer. Sen hade vi bjudit in mamma och småsyrrorna på käk. Nu har de gått hem och vi har lagt barnen och jag gör ingenting och det är så skööönt!
Svärföräldrarna har även ringt idag och berättat att de hade det bra, varmt och soligt *suck* Ja,ja de är verkligen värda det här, men lite avundsjuk är jag iaf.

Jag är svag för dessa "gamla" låtarna jag, som ni förmodligen har märkt ;)

Pratade med en vän igår kväll/natt som jag träffade när vi var i Hurghada. Jättejobbigt, för killen hade kommit in på en utbildning i Kairo, som han kämpat så länge för, men han hade inga pengar så han hade inte kunnat börja utbildningen...Åhh vad jag önskar att jag hade en massa pengar på lager, då skulle jag skicka ner till honom. Tungt, att höra ngn vara så ledsen...och här sitter jag och inte kan jag hjälpa heller, fastän vi är jätterika i hans ögon...Han har en månadslön på ca 1200 :- Visst, det är billigt att leva i Egypten, men den månadslönen är skamlig!

Nu ska jag surfa runt lite i denna underbara nätvärlden :)
Önskar Er en fin måndag, ja, jag önskar att hela Er vecka blir fin!
Kramar...

Inga kommentarer: