tisdag 31 mars 2009

När hjärnan går på högvarv så är jag glad att det inte är alltför ofta, haha...

Hej...
Har ni fått er deklaration än? Det har inte jag och jag mår nästan illa av att inte veta hur det kommer att gå *klia*

Natten till i dag, sov jag drygt en hel timme då Oliver har lekt helikopter (skitarg, alltså snurrat, kastat, slängt, letat )m täcket, gnällt och halvgrinat sig igenom natten...Så.. när jag äntligen somnar vaknar jag strax därpå 05.00 av att Mr M ligger på soffan och snarkar värre än värst, *suck* bara att kliva upp och gå å slå lite på han och återvända till den andra lille herrn. (japp, den stora herrn får sova på soffan nu under rustningen vilket jag vet att han uppskattar! Och sover tungt gör han uppenbarligen också *L*)

Upp, med stor möda och iväg m Saga och mammsen,haha eller kanske var det så att mamma åkte iväg med oss???, medans Oliver ligger storgråtandes i M:s famn av smärta. Jobbigt att åka hemifrån på alla sätt å vis.
Kommer till jobbet å ingen nyckel och of course har Carina försovit sig *hutter/frys/stampa m foten*
Dagen gick iaf bra, mkt gäster, mkt mat :)
M fick tid hos öron i Hudik m Oliver kl 11.00 för en kontroll och det gick oxå bra! Vi fick penicillin utskrivet om han inte blev bättre eller om han skulle få feber. Peppar...

När jag kommer hem ramlar M i trappen eller ramlar, jag tror han flög...Så nu kan han knappt gå överhuvudtaget...Ngn som märker att vår spa resa hela tiden ligger i farozonen? Är det bara för att man inte ska längta eller hinna se fram emot den så mkt? Dumt om man fick glädjas lite extra liksom!!! Bitter, jag??? *ser ut som ett frågetecken* hmm, jo lite så...Man går hela tiden på aga här, i oro att behöva ställa in ngt som vi suktat efter så länge nu...
Ja ja, huvudsaken är väl ändå att han inte slog sig värre än vad han gjorde :/

Och imorgon när jag kommer hem från jobbet hoppas jag att:
  • Målaren är klar m Olivers rum
  • Att deklarationen har kommit
  • Att mina vab-papper från f-kassan har kommit (har ingen egen skrivare)
  • Att Oliver har ätit bra under dagen och piggnar på sig
  • Att bilen går igenom besiktningen imorgon bitti
  • Och självklart att M inte fick ngn spricka i foten/benet utan dansar omkring naken här hemma när jag kliver in, hehe...Hmm näe det sista önskar jag faktiskt inte ;)

Skulle allt detta inträffa imorgon så lovar jag att det blir köppizza till middag, haha...Har jue dragit in på sånt härhemma jag, så övrig familj har lite abstinens, tycker jag nog mig märka.

Nu står en dusch och The mentalist närmast på schemat, sen hoppas jag på en lugn natt, annars är nog min hjärna i ngt slags kaotiskt uppror imorgon, har nog bara sovit ca 20-22 timmar sen förra tisdagen och hjärnan kokar i ngn jäkligt seg substans för närvarande...That´s life!

Ha det gott igelkott!
Kramar...

Inga kommentarer: