torsdag 26 februari 2009

Räkningar, ännu mer snö och bio..

Halloj i snövädret!
*suck* tom jag som älskar snö och vinter börjar känna mig nöjd nu!
Idag fyller min mamma år och ska få fira med att vara barnvakt här hemma...Ingen dålig present *skratt* Nä då, vi ska fira på söndag istället...
Ikväll ska vi på bio "Män som hatar kvinnor" med lite mingel, timmen innan, ska bli trevligt, fortfarande, haha...
Gårdagen blev ett "kaos" här på em...Jag bråkade och tjafsade med barnen typ hela em :( Och herrn i huset åkte och jobbade ett par timmar innan det var tänkt och det gjorde kanske inte saken bättre?!! Barnen var supertrötta efter sjukhuset och allt och jag var nog ännu tröttare efter allt som skulle tas in, ser inte fram emot det här. Lite panik å lite ångest och lite lättnade av att äntligen få det överstökat.

Dagen hittills har inte heller den varit så upphetsande ;) Tvätt och den största räkningshögen i mannaminne...ibland vet man inte om man ska skratta åt eländet...ja ja nu är det avklarat tills nästa månad iaf.
Eftersom jag inte är på topp för tillfället (märks det?) så slänger jag in en rolig historia som jag fick skickat på mailen häromdagen av en fin vän. Du visste du vad jag behövde, hehe...

Anna hade just fått höra att hennes farfar hade dött, så hon skyndade sig hem till farmor för att vara till tröst. Väl där frågade hon hur han hade dött...
- Jo, svarade farmor, han dog av en hjärtattack när vi hade sex i söndags morse.
Förskräckt sa Anna, - Jamen förstod ni inte att det innebär en ganska stor risk när man är 93 år?
- Nej då, sa farmor.- Vi hade alltid lugn sex, varje söndagsmorgon, i takt med kyrkklockan. In på 'ding', och ut på 'dong'.Hon tog en liten paus och torkade bort en tår.
- Och hade det inte varit för den djävla Hemglassbilen som körde förbi så hade han fortfarande varit i livet.

Ha en fin dag på Er!
Kramar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er! Hoppas ni har det fint hemmahemma. Jag brukar kika in här då och då, du länkar ju på fejjan!
Ta hand om er och grattis i efterskott till både dig och Oliver.
Kramar, M:s kusin M i Linkööööööping

Grallsan sa...

Tack så mycket för gratulationerna!
Jo, här rullar livet på som det vill, haha...