tisdag 10 februari 2009

Men hej å hå, vilken förvirrad tant jag blivit...



Gokväll på Er...
Har haft en fantastisk dag på jobbet idag *L* Blir riktigt jobbigt att den andra chefen kommer hem snart igen (Thailandssemester som hon vart på)= mindre jobbdagar för mig och jag vill inte "bara gå hemma och drälla" passar inte in i mitt liv :/ Haha men det kommer att blir skinande rent här hemma igen ;)

Idag var det svartrotsgratäng m skinka, pasta m smögensås och spenatsoppa m ägghalva. Jag har fixat lite olika glasyrer (citronkräm och en klassisk till chokladkakan) till långpannekakorna jag bakade igår. Maten blev god och gästerna var nöjda ( iaf vad det verkade som ;) ) Imorgon kräftströmming, chorizogryta och ängamat(redd grönsakssoppa) Också har jag bestämt att vi ska städa entrén på fm..Carina brukar lite fint säga att jag är den nya G. Ramsey...Hmm, vet inte riktigt om jag ska tolka det som ngt bra eller dåligt ??! *klia*

Saga var sjuk idag, så hon fick vara hemma m mormor hela dagen till brorsans stora avundsjuka...men så är det här i livet; Orättvist!!! Welcome to reality my darling!
Varken jag eller M hade ngn möjlighet att vara hemma, så då kom mormor som en räddande ängel och tog hand om våran älskade lilla sjukling...
Och Oliver hade haft en toppendag på dagis, berättade han, när vi hämtade honom. Bra där!

Hem och plockade lite och lagade lite mat,(köttfärslimpa, sås och mos) efter maten tänkte jag att jag skulle städa ur en gammal stickkorg och fastnade där, haha så nu har jag ägnat en lång stund av kvällen med en början till en, hmm ja en halsduk, ska det väl föreställa ;) Så mycket mer av kvällen blev det inte... Betyder det här att man börjar bli väldigt gammal??? Känns som det när jag ser vad jag skrivit...*svettas kraftig nu*....

Imorgon ska jag:
Jobba
Ringa en massa samtal
Maila iväg och be om lite olika "papper" studieintyg o d
Boka om en tid till gyn som jag fått på MIN Födelsedag!!! Hrmmpf...Jag har då verkligen inga planer på att ligga och "bresa på benen" på min födelsedag, inte där iaf *skratt* ;)
Bädda rent i alla sängar
Kolla hur semesterplanerna ser ut med barn och M:s jobb, då jag idag fick en förfrågan om att jobba i sommar...Trevligt!!!

Men vad f-n, hade jag totalt glömt bort.... Jag kommer jue inte att tid för det här imorgon, jag ska jue iväg på min POLEDANCING *skrattar* Nu är det lika bra att gå och lägga sig, jag är totalt förvirrad...;)
Sov Gott med Er! Det behöver nog jag göra vad det verkar som *L*
Kramar...

Inga kommentarer: