söndag 8 februari 2009

Redan söndageftermiddag....?

Tjena tjena...
Oj, vad denna helg bara har försvunnit??!
Så här såg det ut hos oss imorse när jag klev upp, har snöat lite under natten...Skulle tippa på att vi nu har ca 3-4 dm snö på backen??!
Vaknade hyfsat utvilad på lördagen och efter frukost så började jag "tokröja" härhemma, M sov skönt han och när han kom upp så såg han, hmm ja lite sliten ut. Men de hade haft skoj så då var det väl värt det, antar jag ;) Bytte till andra köksgardiner, röjde nere och uppe, sorterade saker hit o dit, fick upp Sagas sänglampa som hon fick i julklapp!!! Ja, ibland tar det tid *L* men nu är det gjort iaf...
Efter lunch skjutsade M iväg Saga t en kompis och Matilda (lillasyster) följde m oss andra t E-center och köpte hem lite doftljus, tvättmedel etc.

Hem och fortsatte städa och började m mat, vi vuxna åt räkor indienne och barnen fick en gratinerad fisk m dill och kaviar...
När vi satt oss så sa Oliver att han mådde lite dåligt och i samma sekund ser vi hur ungen blir alldelse rödblommig och glansig på ögonen...Jaha det var det det. Bara att ställa undan vinglaset och gå över på cola, haha...så är det att ha småbarn! Oliver la sig på soffan, fick lite alvedon och blev lite piggare så småningom...
Sen kom Matilda över och vi kröp upp i soffan och kollade alla på melodifestivalen...Där Oliver somnade så skönt, men sen har han stökat hela natten, så något är på G här...

Vi vaknade som slakt imorse :/ Åkte t Söderala en sväng där både farmor och farfar var sjuka, stannade på donken och tog med mat hem. Slängde i oss maten, och tog m paket och gick och gratulerade lillasyster som blir 14 år idag. Inte så liten längre :)
Och nu har Oliver precis kommit in till tv-spelets underbara värld, efter att ha byggt snögrottor ute m tjejerna (Saga å Matilda) men de är fortfarande ute...

Här har vi en långhårig kille som ska klippas till kvällen, skön inlevelse när han spelar tv-spel...



Till veckan, Fune igen, imorgon blir det långpanna då jag börjar 8.00 och fortsätter hela dan och avslutar med en middag kl 17.00, ingen mening att åka hem emellan så jag stannar och städar och fixar lite timmarna innan middagsgästerna kommer...

Måste bara avsluta m att visa kort på Matilda som är så fruktansvärt lealös/vig i kroppen *skratt* kommer inte från mig iaf. Men fruktansvärt imponerad är jag! *L*

När jag frågade igår hur hon betedde sig fick jag ett svar som tydligen var såå självklart:
- Det är jue bara att stretcha lite varje dag! Jo, tjena!!!
Nu ska jag leta mig ut i köket och se vad frysen har att erbjuda till middag idag???
Ha en fortsatt fin söndag!
Kramar...

Inga kommentarer: