tisdag 17 februari 2009

Ni läsare bara ramlar in och förgyller mina dagar :) Man tackar och bockar ödmjukast!

Hej...
Vill börja med att Gratulera mig själv för nu har jag haft äran att haft över 5000 besökare till min blogg som jag startade den 27 okt 08!!!
Tack alla Ni gulliga läsare som förgyller min vardag med att visa ett intresse/nyfikenhet över vad lilla jag har att "tjabbla" om. Det är en liten kick för självförtroendet! :)

Så har dagen försvunnit utan att jag tillfört ngt alls (känns det som). Tog mig en liten sovmorgon, efter att ha varit upp och hjälp till??? med barnen... Sen började jag röja lite här å där. Sådan träningsvärk idag, så det var skönt att bara vara hemma och "kurera" sig *skratt*

Bokade in oss på spahelg på Södra berget i Sundsvall om ett tag. Ska bli fruktansvärt skönt!
Återstår nu bara att kunna välja ut vilken spa-behandling jag vill ha??? Herregud, hur ska jag kunna välja? Behöver jue en helsanering både invändigt och utvändigt ;)

Men innan den helgen blir av så har jag idag fått reda på att:
- Vi har fuktskada i Olivers sovrum och kommer att få nytapetserat (igen) Just för tillfället har vi ett hål från Olivers tak upp till där sophinken står i köket. Mm mysigt värre...
Så just nu har vi; inga golvsocklar i hallen, ett elelement som inte är helt tyst i hallen, inga taklister i Olivers rum, inget golv under diskbänken då det behöver ventileras...*suck*
Snickaren föreslog dock idag att nu hade vi *harkel* barnen chansen att rita hur mckt de ville på väggarna och tro mig det har vi gjort *L*

- Vi har fått operationstid för Oliver den 9 mars. Jättejobbigt! men skönt att få det avklarat. Ska dit nu på onsdag och hälsa på och kolla runt så att han känner igen sig när vi ska sova där. Han ska jue operera bort en del av halsmandlarna och skrapa polyperna, ingen allvarlig operation, men ändå...
Mitt i allt detta kaos så fyller jag och Oliver år och ska ha lite släkt på kalas, samt att han ska ha barnkalas den 28...känns sådär kul, när hemmet är ett smärre slagfält av slipdamm etc.

Men vi fick också en rolig grej idag:)
- Den 26 feb ska vi dagen före världspremiären få gå på en exklusiv förhandsvisning av Stieg Larssons : Män som hatar kvinnor på biografen här i Söderhamn! Med mingel före, haha :) Oerhört roligt och bra initiativ.
Så det är inte bara jämmer och elände.

Imorgon: Förmiddagen en promme och kanske lite solning,Saga ska ha kompis med hem efter skolan på "lek" och middag, 18.00 poledance i Ljusne,
Torsdag kväll: (om vi får barnvakt) gymma med efterföljande bastu,
Fredag: bara mys m familjen, Oliver ska vara ledig hela dagen :)
Lördag: M jobbar (sällan!!!) och sen på em/kvällen sover barnen hos farmor och farfar och vi får finfrämmande av Anders m sambo på lite mat, drinkar innan krogen. Ev. kommer ett par till Sofia och hennes M, hoppas Ni kan, skulle vara kul!
Söndag: NADA!!! :) Möjligtvis fixa lite chokladbollar...
Måndag: Grattis till mig *skratt* släkten kommer och firar mig och Oliver
Tisdag: Mammas älsklingskille blir 6 år!!!

Haha ja så nu vet ni hur min vecka ser ut, det här är mer än vad det brukar vara, skoj!
Hur ser era "vanliga" veckor ut? Kan Ni inte skriva en kort kommentar, jag är så nyfiken på Er, mina läsare, hur Ni lever....?
Ja just det, fick en liten gliring av min sambo att jag inte hade nämnt i bloggen att jag fick finfina tulpaner av honom och kidsen på Alla hjärtans dag! Så nu är det sagt, darling!
Sov gott med Er...

Inga kommentarer: