måndag 16 februari 2009

Söndagen å måndagen i smått....

Hej på Er!
I söndags så jobbade jag, började kl 06.00, känns helt onormalt att kliva upp halvssex en söndag morgon, men ett jobb är ett jobb :)
Gick hur som helst bra att jobba, hann baka, städa serveringsdelen, samt att serva gästerna, så klart!
Efter jobbet började jag promenera hemåt, blev upplockad och åkte iväg t gamla Ip och åkte skridskor, Saga hade även en kompis med sig. Väl hemma var jag helt slut! M fixade middag, panerad fisk m hemmagjord (självklart) remouladsås. Gott!
Kvällen spenderades i soffan, vilket var väldigt välbehövligt för oss båda!

I morse vaknade jag m ett ryck av att snickaren kom (runt 07.00 ) Han sågade upp golvet i köket och kollade vattenskadan och konstaterade att vi behövde nytt rörsystem under diskbänken. Omgående!!! Jaha, det var den sovmorgonen det *L* Var bara att kliva upp, ta en dusch och göra sig redo för ett besök hos Gyn (cellprov), det gick fort å smidigt, så efter 15 min var jag klar och promenerade ner t stan och solade, in å handlade och bort t M:s jobb och tiggde skjuts hem, då jag inte orkade bära matkassarna. Tur för mig att han inte hade ngt möte :)

Väl hemma, somnade jag som en liten gris på soffan, helt slut. För att vakna med ett ryck, då vi skulle vara på sjukhuset m Oliver 15.30 för lite uppdatering, vilket oxå gick bra.

Var tvungen att knäppa denna bild, isen hade tinat så den satt fast i både bilen å marken.
"vår" lilla te/kaffehörna på Funemässen

La chef, Carina!

Praktikantkillen Jocke som var/är himla duktig!

Utsikt från toppen på Alirs öga, den "vita pinnen" därborta på bilden är Oskarsborg.

Saga och Matilda kämpar sig upp igen, men Saga kapsejsar *skratt*

M, Matilda och Oliver gör sig redo för ett race från toppen, vilket jag faktiskt inte vågade...

Men jag hade det ganska bra ändå!
( Där jag stod ensam kvar på toppen)
Mina fina, haha oxå Matilda då, men hon är fin hon me :)

På vägen hem var mina barn utslagen och halvsovandes, Matilda var bra slut hon med, men det kommer hon aldrig att erkänna...

Nu ska jag gå och lägga Oliver och kramas lite, sen kommer mamsen in och "barnvaktar" lite för jag och M ska iväg och gymma lite...Ja, det är sant, jag är lika chockad själv *skratt*
Ha en skön kväll!
Kramar....

Inga kommentarer: