söndag 22 februari 2009

Helgen har gått för fort! :)

Hej!
Så har helgen passerat och imorgon är det dags att ta steget för nästa år inom 30+ ;)
Släkten och Maria kommer på em och eftersom jag är lite sliten efter en trevlig kväll igår, så hade jag planerat att fixa lite bak imorgon...men... så ringde de från Fune och undrade om jag kunde jobba imorgon? Självklart, superkul, kan faktiskt inte tänka mig en bättre födelsedag än att få åka dit å jobba lite (jag är knäpp, jag vet!)

Men...det innebär att jag ikväll har bakat chokladbollar på 1 liter havregryn (som Oliver ska ha med t dagis på tisdag, när han fyller år) samt att jag upptäckte att ngn har nallat lite väl mckt på tja, bullarna, snickerskakan etc. säger inte vem, men jag åker på att göra nytt... och det ikväll då eftersom jag inte har tiden imorgon :)
Barnen har varit hos farmor och farfar i helgen, Saga var helt slut :) för 18.15 gick hon och jag ner, läste bok, pratade och kramades och 45 min senare sov hon skönt! Så mysigt, hon är jue en stor tjej nu och inte så "mammasugen" så ofta längre...Men jag saknar det goset, medans hon ofta tycker att jag är lite fånig *skratt*
Oliver somnade också tidigt, men han var bara tvungen att kolla klart på Per Moberg och "Vad blir det för mat" *skratt* Lite halvskadad av ngn här hemma, säger inte heller där ifrån vem???

Hade en jättetrevlig och kul kväll igår, tyvärr jättetråkigt folk ute, men jag och Onalvis dansade järnet med småttingarna vi, haha. Kommer kanske ngt kort lite senare, när jag orkat preskriberat lite bilder ;)

Ett litet, stort TACK till farmor och farfar som tog hand om mina barn och för den supergoda rostbiffen.
Och TACK mammi, du är underbar som skjutsar och hämtar mitt i natta(02.15) och som kommer in och passar våra barn korta som längre svängar som idag, så vi kunde åka och inhandla presenter t Oliver!
Ni är alla tre underbara!

Nu måste jag sätta lite fart denna söndag kväll som jag tänkt slappa på, istället blir det, bak, packning av kockkläder, en dusch och förhoppningsvis lite Bridget Jones på 3:an...
Ha det skönt alla Ni som kan!
Kramar...

Inga kommentarer: