onsdag 31 mars 2010

Nu är jag här igen :)

Hej på Er alla fina, tålmodiga...
Jag har verkligen inte haft orken att blogga på nästan en hel vecka!!!
Men nu är jag åter igen :)
Tycker att livet har varit lagom svårt ett tag nu och idag, just nu tom, skulle vi befunnit oss utomlands i värmen för att fira vår finas 60-årsdag...
Men det får komma senare när vår fina är redo...
Men Ni förstår själva att hur lycklig man än är över livets mirakel, så kan det kännas tungt att med detta väder få avboka en härlig semester t solen å värmen...
En petitess i det hela, men lite svider det just idag :/
...........................................
Så vad har hänt på en hel vecka då *fniss*
Jag har förbannat körkortsboken mer än en gång, kan jag säga...
Jag har önskat mig mer sömn än vad jag fått/skaffat mig...
Jag har gjort illa foten så i 2 dagar vart jag isolerad från omvärlden...
Jag har (haft) en son i sin värsta trots någonsin...
Men igår berättade han för pappan att elaka sonen har tagit en lååång semester t Thailand å kommer hem igen när han blivit snäll...
Veckan har dock bjudit mig mer på Kärlek, trygghet, omtanke, glädje å värme....
...............................................
Vi har haft spännande främmande...haha
3 st älgar har återigen varit på vår baksida å mumsat av de goda träden...var så synd om dem när de försökte gå, de bara sjönk ner när de förflyttade sig....
( vi bor i ett bostadsområde, därav min förvåning att de dök upp så här nära)
Ok, de står faktiskt bakom boden, men det är väldigt nära ändå, tycker jag ;)



Den här lilla skrotnissen, en av mina vackraste har jag haft fighter å små diskussioner m hela veckan...däremellan har vi haft roligt oxå...
Vi har gjort lite påskfint...brukar räcka m en påskduk i köket, lite nya härliga ljus å lite påskblommor...Klart!!! Mer behövs inte för min del ;)
Vi har planterat, jag å Oliver...Ska bli skoj att se vad det blir, smörgås krassen som vi försökte oss på, har redan gett upp :( innan det hann börja gro,haha....sicken odlare man är ;)



Var iväg på ett sminkparty igår m några härliga tjejer...fin, skön vänskap som jag värdesätter högt :) Dessa två är dessutom mina chefer...men utanför jobbets dörrar, så är de "bara" toppenfina vänner :)
Bortse från sminkhårbandet som tvingades på av "sminktanten"
Vänd på kortet å ni ser en igelkott??? Eller är det min taskiga fantasi, haha...
läppstiftsavtryck är det i varje fall....
Till helgen blir det Sandviken å "kalasfirande" (nåja, det riktiga firandet får vänta) hos vår fina, påskaftonsmiddag hos mamsen och på kvällen, förhoppningsvis utgång m syster och Maria...
Det ser jag fram emot! Wiiiee!

Här är lyckan stor, i flera år har jag velat köpa mig ett par riktiga converseskor och tada....
Äntligen finns dessa gobitar hemma hos mig :)
Jaja... sakliga ting ger ingen bestående lycka, men nog ger de mig tillfredsställelse för ett tag framöver iaf....
Love dem!!!

Nu mina fina, ska jag inte vänta så länge med att droppa in här igen...
Imorgon ska det fixas lite påskris och mysa m kidsen...
Men innan dess, ska jag fortsätta m körkortsboken....
Kramar till Er....

2 kommentarer:

Maria (Ms kussebusse) sa...

:( Men resan får ni ta när hon orkar och kan. :) Hur länge tror ni hon blir i Sandviken?
Ha en jättefin påsk!
Kram till dig och din fina familj.

Anonym sa...

Ja, det ju ändå bara en resa...
Rehabiliteringsplaner görs 1 månad i taget, men några månader till/
sensommaren är nog vi här hemma inställda på iaf...
Gör dock fina framsteg hela tiden å det känns jätteskönt och värt mer än alla resor i denna värld...
Önskar Er detsamma, ha en fin påsk Ni med :)
Kram