måndag 1 mars 2010

Musli å snöskottning :)

Hemmagjord musli...
japp det har jag gjort idag...
Brukar jag göra lite då å då och nu var det dags för påfyllning:
7-8 dl sportgryn (havregryn går oxå bra)
1 dl solrosfrön
1 dl hasselnötter (grovhackad)
1 dl sötmandel (grovhackad)
1-3 msk råsocker (beroende på hur mkt socker ni tycker är ok)
3 msk vatten + 3 msk matolja, blandas ihop
Kanel (efter tycke å smak)
Blanda allt utom vätskan, ta en sked å skeda över vätskan, rör om, in i ugnen 125 grader ca 30 min, rör om några gånger under tiden...

När "gryn-nötblandning är klar, har jag i ca ½ dl psylliumfrön, samt pumpafrön och lite härlig torkad frukt...Välj själv efter tycke där med :) Jag kör denna gång
m strimlade aprikoser, russin å ananas...
Ha upp i en fin glasburk å njut m lite fil eller youghurt :)
..................................
Efter middagen så klädde vi på oss å gick ut på baksidan, för att bygga lite tunnlar, så himla mysigt...Jag tycker väl kanske som de flesta andra att nu räcker det m snöandet, men nu är det som det är å då kan man väl passa på å njuta av all snö istället för att gnälla, jag menar, det kommer knappast att bli bättre av allt gnäll, den ligger jue redan där den ligger ;)
Å vem vet, nästa år kanske vi inte får ngn snö alls? :(

Oliver utanför sovrumsfönstret och dryga 2 metersstaketet mot grannen...

Snögrottan har nu tagit form :)

Saga testar en "minitunnel" hahaha....
Nu mina fina läsare, ska jag försöka få ihop lite kommande tider av div. slag m gubben här hemma, då vi verkligen lever i två olika världar nu för tiden...
Ha en fin kväll!
Kramar...


1 kommentar:

Kusin Maria sa...

Åh vad mysigt med snögrottor! visst är det lika bra att mysa av snön när vi nu har den. jag håller med. men en krokus skulle inte sitta ivägen nu..;)
Kram!