onsdag 30 december 2009

Min egen lilla egoistiska Årskrönika!

Ja ni, kanske vore det dags för en "summa summarum" 2009, men....

Jag vet verkligen inte vilka delar jag vill lämna ut utan att bli alltför personlig???

Många är sakerna som kanske berörs lite lätt här på bloggen, men jag har valt att inte bli för självutlämnande. Istället får jag ta, att en del av Er får "fria tolkningar" och självklart kan fundera lite, men det brukar "reda ut sig" under fortsattbloggningsuppföljning :)




Hur som haver är jag glad att jag har en toppenfin familj med fina släktingar runt omkring...
Jag har hälsan, och jag har helt underbara vänner, som jag kommit att uppskatta mer å mer :)



Under 2010 tänker jag se till att mitt liv går framåt och inte står stilla å trampar som det gjort det senaste året....
Har haft en hel del "braiga" stunder oxå (såklart!),,,
  • En toppenvecka på Mallis
  • Påbörjan på mitt körkort
  • Fina sommardagar i Marmen och i Sthlm.
  • Toppenhelger i Gävle
  • Startade på poledance (blixtvisit, haha, löser sig bara körkortet blir klart)
  • Mysiga glädjestunder m kidsen som Hällåsen, bowling, hemmabak och brädspel
  • Kanonhelg på Storjungfrun m en annan familj
  • Vanliga dagar har funnits med mkt värme och glädje, som en fika med min mormor, träffat släktingar från Norge, mött spännande människor på jobbet och ute på krogen etc.

Men...

  • Som timanställd är min egen ekonomi alltid körd i botten, och ibland kanske man skulle ha tackat nej till jobbtillfällen, då man får mer av att stämpla...men jag älskar mitt jobb och jag är grym på det jag gör ;) ...
  • Körkortet går segt...Mkt pga ovanstående punkt...
  • Mkt "tjafs" med Sagas skolklass
  • Skolbyte av Oliver då det inte funkade på Norrtull (han trivs bra nu på friskolan!), men det var en lång slitsam resa för alla inblandade...
  • Operation av Oliver
  • Många ensamma kvällar hemma m kidsen, då M har jobbat/möten, vilket inneburit lite tid med mina intressen och vänner
  • Nära släktingar som av olika anledningar inte mått bra
  • Ständig stress av att komma på vad jag vill, vad jag ska satsa på, jag vet jue vad jag vill och vad jag drömmer om, men det går inte alltid hand i hand med verkligheten...
  • Vet jue var vi står, men det sliter hårt att ha en sambo som "alltid" är borta, känns ofta som att vara ensamstående..Är på det klara med att M:s jobb (som jag är enormt glad för) tar enormt mkt tid och energi, men tungt kan det kännas iaf...
  • Hela nov och dec har ngn härhemma varit sjuk i omgångar...

Så därför Välkommnar jag år 2010 med öppna armar

För nu:

  • ska jag snart bli klar med det "sista" på mitt hett eftertraktade körkort :)
  • Det innebär fler resor t fina Maria i Gävle och kanske hittar jag ner t Sthlm och älskade storasyster också :)
  • en härlig resa väntar i slutet av mars
  • har hittat en utbildning att söka, en som jag verkligen, verkligen är beredd att ta dyra CSN-lån för...
  • Har en del drömmar, idéer, tankar och känslor som legat och lurat ett tag och nu känner jag mig snart redo för att ta itu med dessa :) Det är dags!
  • Sen hoppas jag och tror naturligtvis mkt på att livet blir vad man gör det till, men ibland kan man ändå inte göra det man vill?!

Nyårslöftet för i år är precis som alla andra år...Inte nå´t!!!

Gott Nytt År!

Önskar jag er, alla Ni fina, härliga individer som tar er tid att läsa mina tankar här :)

Nyårskramar...

Inga kommentarer: