fredag 11 december 2009

Jaha, vad gör man på fredagarna nu då?

Jaaaa!
Tänk vad fånigt det kan kännas ibland!?
Ikväll var det som bekant Idol-finalen på tv:n och ja min lilla lammköttsfavorit vann! Erik! Vilken löjlig enkel lycka för en vanlig simpel fredagsidol-tittare, haha...
Jag tycker nog efter moget övervägande, haha att både låten och vinnaren i årets Idol-omgång nog har varit bäst av alla år Idol genomförts i Sverige...Vad tycker ni?

Nåja,,,Lägger in vinnarlåten av/för Idol 2009, ifall ni av en händelse råkat missa det?!





Idag har jag gjort köttbullar till jul, 1,3 kg smet är rullad, stekt å klar :) Tvättstugan klarades också av...Sen på sen em/kvällen åkte vi till Vågbro Värdshus där vår kille m skolkamrater hade ett härligt lussefirande! Som av en ren förbannelse så dog batteriet i kameran, men jag ska kolla imorgon när det är nyladdat och bra igen, kanske kanske fick jag ngn fin bild på min lilla stjärngosse...

Efter det så skulle vi skjutsa Saga och hennes kompis på disco, som tyvärr var inställt pga sjukdom...Men tjejerna hittade lösningar och deppade inte ihop för det, även fast de hade gjort sig så fina...Så vi for vidare till E-center där diverse godsaker inhandlades, sen hem till oss där de intog "hobbyrummet" m soffan, popcorn, godis och cola...Så jag tror de hade det ganska mysigt ändå :) Även fast dansandet uteblev. Imorgon ska hon iväg på kalas mitt på dan, märks att hon växer, för jag tycker hon har saker inbokad mest hela tiden, när de var små kunde man jue styra upp det hela lite, välja till eller välja bort, men nu...Ja nu har hon en egen stark vilja :)

Nu lite softande i soffan innan sängen kallar...Lite snö har det också kommit, apropå ingenting :)

Imorgon ska vi plocka upp lite mer tomtar och krafs, göra ischoklad och dekorera det fina?! pepparkakshuset som M byggt ihop...Kanske kan jag lura åt mig en sväng på affären också så jag får införskaffa ett par till hyacinter då våra blommat över redan :/

Kramar till Er...

Inga kommentarer: