onsdag 9 december 2009

Juletid, julefrid...

Hej på Er!
Julen börjar närma sig och himmel vad mysigt det är nu! Det här är lätt den bästa tiden på året, förutom riktigt fina sommardagar vid Marmen (de är inte att underskatta) eller en härlig sandstrand ngnstans vid Medelhavet eller....nåja, ska hejda mig, veckorna innan jul är jue också de helt fantastiska :)
Dagarna som gått har fyllts av en massa olika saker...
Här en tur till Växbo krog (dock inte för att äta)


Stannade till hos Jesper i Rengsjö för ett besök och den här goa katten höll nästan på att följa med hem ;) Men jag hejdade mig...och sa Nej!
Kalvar hade de också...
Det här visar ganska bra hur vår familj varit den sista tiden, Trötta!!!

Jag och Oliver har bakat knäckebröd,,,

och Filmjölkslimpa
Samt kokat knäck, gjort baielystryffel och hallontryffel...Så himla gott...
Däremellan har vi vilat och myst, vilket tydligen är helt behövligt för tillfället, för oss alla...
Idag har jag varit på möte och M fick ta med sig sjuk Oliver till jobbet på fm, när han kom hem vid lunch så ville han att jag skulle göra matte läxa :) så jag gjorde det och jag är imponerad av honom, Okej, alla vi föräldrar tycker jue alltid att ens egna barn är bäst, gulligast etc. Hör jue liksom till ;) Men han är 6 år gammal och kan + och - samt upp till 10:ans gångertabell...
Lyckades inte vända på bilden...
Och nu har vi precis haft finbesök en snabbis av C och hennes dotter...Det var ngt papper som skulle skrivas på också fick jag en julklapp från Funemässen, TACK!!!
Finfin choklad som jag ska försöka spara några dagar innan jag knyter upp den fina rosetten :)
Nu ska jag skriva en liten matnota innan M kommer hem och vi ska ut på E-center...
Kramar...

Inga kommentarer: