tisdag 15 december 2009

9 dagar kvar till jul!

Hej
Kan ni förstå att det idag bara är 9!!! dagar kvar till julafton?!
Nu har vi jue äntligen också fått härligt mkt snö, så allt borde vara på topp just nu...förutom att jag blivit riktigt förkyld, lite halvfebrig (som jag redan berättat tidigare) men det vägrar ge med sig *blä*
Dagarna som varit har fyllts av julpyssel av olika slag :) Vi har gjort fågelmat ( smällt kokosfett, olika frön i former och fryst dem), ischoklad, chokladbräck m krossade polkagrisar å krossad non-stop m m...
Resten av veckan blir lugn, tid för återhämtning liksom...Fredagkväll jobbar jag julbord, så jag hoppas verkligen att jag hinner piggna på mig...*ser fram emot*
Annars ja, lite bilder idag då kanske...
Vår fina Amaryllis som här håller på att slå ut, nu idag har den redan hunnit slagit ut 3 stora, maffiga, fina blommor...


Oliver, Stjärngosse på skolans luciafirande i fredags...Vi höll till på Vågbro Värdshus som dagligdags är barnens lunchmatsal...
Lite trist dock, kamerabatteriet dog, så det här är väl det enda kortet som finns från lussefirandet...Men...ett kort är bättre än inget??? :)
Saga & Oliver i färd med en brottningsmatch...
Har knåpat ihop hyacinter, haha ja inte själva hyacinterna utan det runt omkring ;)


Oliver & jag bakade chokladbiscotti m sötmandel. Mmmm...
Och på själva Luciadagen skulle vi åka t farmor &farfar för att lussa för dem, men Saga fick telefon av Filippa som ville leka, så Saga struntade i Lucia och drog t henne istället...
Men skam den som ger sig, har man bestämt att överraska farmor & farfar så har man, Oliver gjorde sig i ordning, så for vi t Heden en stund där han körde "lussningen" själv ;)
Idag har det väl dock inte hänt mkt alls, jag försöker som sagt kurera mig, har mest plockat ihop lite här hemma och försökt få lite hyfsat fint här...
Nu ramlar övriga familjen in här från brottning och skytte, så nu ska jag gå & gosa lite med dem...
Ha en fin kväll på Er!
Kramar...

Inga kommentarer: