torsdag 3 december 2009

Ja, men nu är jag här igen ;)

Men hej på Er goa bloggläsare!
Veckorna bara försvinner och jag hinner inte riktigt med, inte så att jag stressar ihjäl mig, kanske?! Men bloggandet har tyvärr legat lite på latsidan några dagar, men jag får la rätta till det nu då...

I lördags så åkte jag ner till fina Maria (i Gävle) för en heldag med henne, hann med en shoppingtur på stan, allmänt flamsande hemma hos henne tills vi upptäckte att timmarna hade gått lite för fort, så det blev det bråttom att hinna bli klar innan nästa middagsgäst skulle dyka upp, haha...
Maria bjöd på enormt god mat...Laxpytt m romsås och hemmagjord chokladmousse m hallon, åh, jag åt tills jag trodde jag skulle spricka ;)
Efter det surrades ett par timmar bort innan det var dags för ett krogbesök, som också var himla trevligt...avslutade kvällen i soffan m att surra bort ytterligare några timmar för att somna in vid 04-tiden...

En liten dålig bild på en suverän chokladmousse!

Maria "spotifyar"
Köpte lite gulliga chokladfigurer till barnen
Sen har dagarna här hemma fyllts med pysslande, tandläkarbesök, skolsamtal (kvartssamtal), och div. andra måsten...Men hemmet har doftat underbart av hyacinter och glögg och mysfaktorn är hög för tillfället....
Igår bakade jag och barnen lussekatter, eller ja, de bakade lite det de ville och jag gjorde en saffransfläta av min halva av degen :)
Även om det är saffransdeg i bunken just där på bilden, så hann vi även baka snickerskaka och nöttoppar m chokladrippel...


Lägg märke till levande ljus i fönstret = MYS!
Barnens plåt....
Men jag orkade faktiskt inte stå och göra en å en, så jag tog den lata utvägen ;)
Gott som tusan!

Och idag har jag och mamsen vart å handlat på E-center, sen hämtade vi hem barnen (M var i Sthlm hela dagen)
När vi kom hem startade jag och mina vackraste med att baka en italiensk chokladtårta (bilder nästa gång) samt en smörgåstårta...
För imorgon fyller gubben min år, ganska, ja vad säger man, otroligt på ngt sätt att det är den 13:e födelsedagen jag firar honom...!
I 13 år har vi alltså kamperat ihop, i bättre å lite sämre stunder, men skam den som ger upp :)
Och imorgon ska han då firas här hemma m pompa å ståt!

Lördag är det pepparkaksbak för alla barnbarnen hos farmor å farfar, så då ska jag och M passa på att få undan lite julklappar och lite annat jox. På kvällen ska vi äta julbord!
Söndag brottningsmatch för Oliver här hemma i Söderhamn, ska bli kul att se om han gjort ngt framsteg sedan förra tävlingen...
Men nu....Filmtajm!!!
Kramar...

Inga kommentarer: