fredag 1 maj 2009

Valborg och skön helg!

Gokväll mina vänner!
Igår var vi som jag tidigare skrev t Söderala...Det var trevligt å lite rörigt *L* Saga blev en aning stressad av att "vi var överallt" samt att hon inte mådde så himla bra, vilket i sin tur gjorde mig lite småstressad... Men god mat och trevligt ändå :)

Idag har vi tagit det lugnt M och Saga mår inte bra alls (pollen) så de har varit som små slakt idag. Hoppas allergimedicinen börjar verka snabbt som tusan...
Vi hann iaf med en sväng t Söderala igen och hämtade lite kläder som våra barn lånade ut igår. Vi blev bjuden på grillad korv t lunch, Saga fick ravioli hon. Sen körde M hem en gasolgrill som Bosse och Inger inte skulle ha längre, då de precis köpt en ny. Saga följde med hem t mormor och vilade medans jag och Oliver stannade kvar och kastade kula innan M kom tillbaka m släpvagnen.

Så när vi kom hem la sig alla andra nere och vilade och spelade tv-spel, medans jag skurade staketet på altanen. Ville inte vara inne i detta underbara väder. Sen kom mamma och mormor över och mamma hjälpte mig att få upp gardinerna ute som hon sytt. Tack! Blev så fint :)

Det tog ett tag och under tiden hade M fixat tacos. Japp, det är han bra på!
Efter maten fortsatte städandet och plockande ute, tog även loss alla galler på grillen, la dessa ute och gjorde slut på en flaska Mr muscle,haha, så nu vet ni vad vi ska göra imorgon.
Grävde även upp några vallmoplantor som grannen hade önskat att få.
In och satt upp "kokbokshyllorna" som nu var färdigmålade samt lite kläd-och handukskrokar etc.

Och nu, har jag precis valt ut ca 70 kort och beställt dem t vanliga papperskopior så jag kan rama in några och spara några tills barnen blir stora.

Oliver och Saga kollar på kasen i Söderala!
Anna försöker sig på att spela saxofon *L*

Ebba, Oliver, Saga och Filippa framför kasen.
Ja just det...Idag hade svärföräldrarnas granne släppt ut "nylammen" för första gången, åhh så söta, precis som "lambilammen" *skratt* Jag hade kunna stanna i timmar och gosat med dem!
Oliver ville också gosa med dem, men Sagas klappning gick desto fortare, haha...
Nu ska jag lägga omkull mig i soffan och se slutet på samurajfilmen m Tom Cruise...
Ha en skön helg och hoppas att vädret fortsätter så här!
Kramar...

Inga kommentarer: