fredag 15 maj 2009

Trevlig helg!

Gokväll på Er!
Helg för vissa och jobb för mig :) Men jag gillar´t så det är helt ok!
Jag är så oerhört glad att jag får chansen att jobba med det jag gillar och dessutom med två underbara människor som verkligen får den suraste att bli glad, tristare är att jag inte har heltid, men jag väljer att vända på det hela. Jag har ett arbete som gör mig lycklig!!!

Dagen annars har varit bra, stressig , många förbokningar idag, men rolig. Jobbade även med Malle, en supergo tjej som det var länge sen jag kamperade med :) Åkte och handlade m familjen efter jobbet och for sedan hem och grillade och myste.

Igår en sämre dag, trött,slut och ont på diverse ställen dessutom skulle gubben iväg (igen) på möte på kvällen. Blir så fruktansvärt trött och kräkfärdig på ordet möte :/ Blä!!!
Hur får man ngn man håller kär att förstå att jobb bara är en liten del av livet, att det (kan) innehålla så mkt mer? Att man är viktig på sitt jobb men inte oumbärlig eller oersättlig?
Man ska vara tacksam för jobb i dagens samhälle, och tro mig jag är lycklig för hela vår familj, men hur lär man ngn ordet lagom? Råd från Er läsare önskas, för här har jag gått bet *klia*

Nu ligger vi här i en varsin soffa jag och M, barnen sover skönt och vi är allmänt slöa :) Hade gärna tagit mig ett glas rött, men vill inte dricka ngt alls när jag ska jobba imorgon, känns bara onödigt...Imorgon då,jobb för mig en stund på dagen, Saga har ringt hit en kompis, toppenskönt! hon är lite dålig på det där så vi får pusha på henne lite.

Så jag antar att det blir en skön dag när jag kommer hem, lek och mys helt enkelt också får vi ju inte glömma...............
Melodifestivalen!!! Chips och dip m barnen! Håller på Norge jag! Störtskön låt...
Vem håller Ni på? Jag kan tyvärr inte hålla på Sverige för jag avskyr verkligen låten, men visst hoppas jag på en topp 5 för Malena.

Nä nog med dravlet, nu lite kvalitetstid med min fina...
Kramar...

Inga kommentarer: