torsdag 7 maj 2009

Effektiv idag :)

Hej!
Om det var vår igår, känns det som höst just nu. Men ganska mysigt där jag ligger nerkurad under filten i soffan och regnet smattrar mot altantaket... Kan faktiskt också vara livskvalitet :)

Idag har dagen gått i ett rasande tempo, var ledig idag, så mamma och jag åkte iväg och körde 1½ timmes pass på Faxe. Var skönt som tusan idag *L* , hem och duschade och iväg en sväng på ÖB, mamma skulle ha målarfärg, passade på att helghandla samtidigt så jag slipper iväg efter jobbet imorgon.
Hem och städade hela nedervåningen och övervåningen dammsögs. Fixade käk (pytt i panna) Efter maten gick barnen upp i skogen och lekte och jag gick ut och planterade Olivers penséer i en kruka, rensade ogräs i rabatten på framsidan och planterade ytterligare penséer i landet + några vallmon, hoppas de tar sig. Blev så fint.

Imorgon åker M på stämma t Örebro, så vi blir allena i helgen, jag och barnen. Har blivit erbjuden barnvakt lörd- sönd. men jag har inte bestämt mig än ( Har inte pratat klart m Maria än) Blir jag ensam här hemma så vill jag nog gärna ha barnen att umgås med, men ev. så kommer Maria och då kanske vi ska gå ut och ta en öl och umgås. Får väl se vad kvällen ger...? Om det blir några beslut tagen ikväll...

Nu ska jag fortsätta mysa här hemma och kurera mig från en grymman träningsvärk, haha... ( har aldrig lyckats kurera mig från det tidigare )

Ha en fortsatt fin kväll!
Kramar...

Inga kommentarer: