onsdag 1 juni 2011

Gott å hemskt äckligt...*magstarka bilder* känsliga läsare varnas!

Hej på Er, här kommer lite bilder :)
Vi har i helgen som varit matstafettat,,,här hemma innan,,,
Hahaha tanken är att Ni ska kolla kläderna, vad jag håller på med upptill??? Ja, inte är jag beredd på kortknäppning iaf ;) Superfina röda byxorna inköpta på Hollywood...

 Glad sambo...
 Kom t förrätten i Vågbro, västerbottenpaj m räk/romsås...Himmelsgott,,,hade lätt kunnat äta mig kräkmätt redan där...
 Men cykelturen fortsatte mot Mossberget där vi fick avnjuta en krämig pastagratäng m körsbärstomater...
 Till det en skivad kycklingfilé m massa ruccola, rödlök, rädisa, soltorkade tomater och oliver...Återigen himmel :) Sååå Gott!
 Vidare hem t oss, där vi hade desserten :) Vi bjöd på triss i små läckerheter...
Här under, hembakad lakritsmaräng, m lemon curd kräm och hallon...
 Chokladtårta m minttryffel...
 Rabarkompott, cheesecakesmet varvat m krossade maryland cookies,,,en slag cheesecake variant, helt enkelt :)

 Vårat efterrättssällskap,,,en hel del gott att dricka och jättetrevliga gäster...vi blev av ngn anledning kvar här hemma t 23.15!!! Efterfesten som hölls på Röda Rummet startade 22.00 ;)
En toppenkväll rakt igenom :)
 Sen förflyttar vi oss ut t Stenö,,,där det idag fixas tältdukar :) Det är tältstommarna som Ni ser på bilden,,,som två ihopbyggda indiantält?! Ganska häftigt om jag får säga det själv å det får jag jue...
 Det kom,,,Massa Varor! å då menar jag MASSA!!!
 Innan varorna anlände spenderade vi några dagar m att städa in oss i köket...Det här är så äckligt...
Skulle göra rent mellan de olika stekbordsinsatserna, plattor, fritös å allt...
 Insåg snabbt att vi måste lyfta loss alltihopa och när vi gjorde det fick vi nästan en chock..uuähh!
 En "fot" som stekbordet stått på (alltså under stekbordet är detta)
Det är alltså gammal olja/stekfett som härsknat å torkat t ngn slags segflytande smet...
 Bara för att visa var jag tvungen att dra bort lite i mitten av smutsen så Ni verkligen förstår att jag inte överdriver...här pratar vi om att alla delar stått i denna smet, där det HAR lagats mat...
 Men vi fick hjälp av några killar från Resursen att få bort d värsta, när de sedan ansåg sig klara, tog jag å L över å skurade mera, mera å mera...
Men nu, nu är det kliniskt rent och mkt fräscht, så som det ska vara i ett kök, särskilt ett kök där d kommer gäster...Jag förstår faktiskt inte hur de fått tillåtelse att laga mat i ngt dylikt???
Renskurat å fint :)

Och nu har jag gjort kväller tidigt idag, dels för att mysa med mina fina, dels för att jag kunde inte göra ngt mera idag, då de bröt strömmen för att ett stekbord och fritös krånglade lite,,,men snart så är allt klart för en helsommar ute på Stenö :)

Nu ska jag fejsbooka lite, prata lite m Saga å bara koppla bort allt en stund :)
Kramar...


Inga kommentarer: