onsdag 24 februari 2010

Oj, detta är numera min officiella tårtätarvecka ;)

Firande i dagarna 5!!! denna vecka :)
Japp, faktiskt så är nog detta värsta veckan på hela året vad gäller fika å frossande...
Tur då att man tränat 2 dagar på raken, idag har jag även hunnit vara på körskolan, på arbetsförmedlingen och lite annat jox....
..............................
Började morgonen m grattissång, paket å frukost på sängen (på silverbricka så klart)
Idag fyllde min bästaste,vackraste kille 7 år! Grattis älskling!
Tårtan hade han bestämt precis som han ville ha den ;)
Chokladbottnar, vaniljkräm på ett lager och chokladkräm å hallon på ett lager,
dekorerad m hallon å non-stop...Simple as that!
Nyvaken (nja, mig kan han inte lura ...)förväntansfull och jättenervös...
Lycklig, en till wii-dosa...
Har en tradition här hemma att det andra barnet i familjen oxå får 1!!! paket på den andres födelsedag...svårt att bryta det när man väl börjat...
Saga fick en snygg tröja och sjal...(+ 5 st tianlotter)
Lyckan var total när Oliver fick med sig fika t skolan att bjuda på, han hade bestämt fika,,drömrulle och muffins å så gluten/laktosfria bullar då t de allergiska kidsen...
När han kom hem visste han inte hur fort han skulle få av sig kläderna för att öppna paketet från moster å kusinerna i Sthlm....
woooow, gelepennor å mera å mera...eftersom ni inte kunde vara här får du iaf 2 bilder L när han öppnar paketet från Er :) Ganska nöjd må jag säga ;)
Sen kom gudmor m presenter, farfar o J ramlade in här m ett tufft bilpussel och en ny cykel,
så himmelens fin, Tack snälla!
När Oliver sen la sig för natten, så tyckte han att han numera hade den coolaste cykeln på denna jord :) Men lite märkligt att få en cykel när man borde åka pulka,tyckte han, haha....
Kan säga att vi har en kille som numera längtar mer t våren än köldfrusna mamman i huset ;) Och det är svårt att bräcka mig i det för tillfället...
Började fikat m lite käk, allihopa...
Sen ljusblåsning å svullande...
Stolt! Lycklig! Superdupernöjd :)
Sen kom även mamsen, min mormor, båda "småsystrarna" å en kompis till den stora lillasystern... :)
Blir jue lätt lite rörigt när man blir så många, man hinner liksom inte prata m alla så mkt som man skulle vilja, men himmel vad jag älskar när det är folk å liv å rörelse i alla rum :)
Serverade även halva tårtan som var kvar sen igår (min tårta)
sockerkaksbotten, passionfruktsmousse på båda lagren, blåbär, hallon och choklad ovanpå...
Jag har oxå fått så himmelsfina presenter från allihopa, smink, lyxig hårklippning, blender, armband, en underbar sjal, ubersköna raggisar (jag bor jue i såna jag), lite spännande nya smakupplevelser å så hade Saga gjort ett eget födelsdagskort t mig *glad*
Ska lägga in en bild på det senare, så jättefint!
Imorgon ngt lugnare, men tydligen fullspäckat schema iaf, men bara med en tid att passa...
Fredag kör vi igen,haha...
Då är det lilla fina mammas tur att fylla år, innan vi ska fira henne ska vi handla både det ena å det ,,,
..................................
å kanske (hoppas) hinner vi m ett besök hos vår fina i Bns :)
Som för övrigt får flytta t rehab i Sandviken nästa vecka.
Ni kan nog knappt förstå, den glädje och försiktiga förhoppning jag känner inför den kommande framtiden vad gäller vår fina. Himmel vilka framsteg vår fina har gjort på så kort tid, trodde knappt det var möjligt,,,men visst, lång lång väg kvar,,,men tänker vår fina kämpa,,,
ja då j-klar tänker jag kämpa rumpan av mig för att få vår fina hem igen...
.....................................
Oj, nu tappade jag tråden...
Lördagen, dags för barnkalas på lokalen, cirkus 20 barn, hahahahah.....så jag antar att jag vet redan nu vad jag gör på lördag kväll...
Söndag kommer Lars, Linda å finaste Elias hit å fikar och så lite gratulationer i efterskott, Linda har nämligen oxå hunnit fylla år.....
Så efter denna vecka vore det ett smått mirakel om man inte gått upp några kilo???
Men nu, dags att sova...
Kramar...

Inga kommentarer: