tisdag 23 februari 2010

För det är ingen vanlig dag, för det är min födelsedag, Hurra, hurra, hurra :)

Grattis till mig idag!
Japp, så var dagen här då??? Kan väl kanske inte påstå att den har varit så himla hett efterlängtad...men nu är det jue så, att det inte heller går att smita ifrån den ;)
Dagen till ära blir inte så speciell som man kan tycka,,, blir lite tårta m mamsen o "småsyrrorna" på em, resten av firandet tar vi imorgon,,,
för då fyller minsann våran lillkille 7!!! år,
...............
Så idag för exakt 7 år sen låg jag för tillfället m fruktansvärda värkar av de jävligaste slag man kan tänka sig å lite till på BB i Hudik för att föda fram vår son...Vilket jag höll på med i ett dygn!!! kl. 00.07 kom han då ut och "fick" sin egen dag... :)
Märklig det där, i evigheters evigheter kämpade jag för att få ut det lilla pyret ur min kropp och när kl. var 23.50 och sköterskan säger:
- Krysta!
Då stannar jag upp, tittar på henne som hon vore dum i h...å skriker desperat:
-Det är 10 min. kvar innan "den" får en egen födelsedag, är du inte klok, jag tänker INTE krysta...å helt plötsligt var det, det enda som fanns att kämpa för, att inte få ut vår lilla kille, hahah. Knäppt hur funtad man är/var...
.........................
Så min egen födelsedag hamnar lite i skymundan, då det känns så mkt roligare på alla vis att förbereda Olivers kalas m tårta, ballonger, paketinslagning, ja rubbet...
........................
Men "min" dag blir nog fin den med :)
Började m sång å presentöppning i sängen :)
Sen var det bara att masa sig ur sängvärmen å få sig en god kopp kaffe. Följde med å lämnade barnen på respektive skola, för att sen bli uppskjutsad t Hällåsen för simning å bastning...Aahh! Härligt :)
Det blev 1700 meter och en lååång bastu m lite god frukt å hårinpackning,
på med kläder, lite skön musik i öronen och en promme hemåt,
men M plockade upp mig halvvägs och skjutsade hem mig, vilket inte var tanken, men uppskattat *L*
.........................
Så nu, hemma, plockar lite grand (bloggar nu då förstås) och ska väl snart dyka in i den *harkel* härliga körkortsteorin....
Önskar Er en härlig dag med!
Kramar...

3 kommentarer:

Jonna sa...

Grattis tjejen!

Härligt det lät med simning och bastu!

Ha en underbar dag!

Kram Jonna*

Anonym sa...

Tack Jonna!
Ja det var superskönt att ta sig lite egnetid och faktiskt få en födelsedag m "måbraförmiddag" :)
Sen kunde jag svulla tårta m gott samvete ;)
Kram

Kusin Maria sa...

Hoppas Olviver haft en bra dag idag! Kram!