torsdag 4 februari 2010

Nu kommer en hel veckas uppdatering... :) eller nåt?!

Hej på Er!
Jaha, så vad har hänt den senaste tiden i frökens Grälls liv då?
Det ska jag berätta, fast inte så mkt ord, mer i bildform, enklare så ;)
Näpp, jag är inte sur på bilden, möjligtvis supertrött å så uttråkad att sitta i en bil för att fara mot Uppsala...
Inge roligt väder har ngn av resorna bjudit på heller....
Gosstövlar, varma å härliga, man vet jue aldrig om man blir ståendes länge....

Gubben han kör å kör å kör han....
Japp, som jag sa ovan, uttråkad, då får en roa sig bäst hon kan ;)
Jobbig snörök...

Men efter Dalälven öppnar sig himlen (alla gånger!?) och solen tränger igenom :)
Inte så mkt tid m kidsen, när vi varit i Uppsala, så då har vi tagit härliga mysfrukostar för att komplettera lite missad tid å kärlek :)
Och som så ofta när jag är orolig, upprörd eller bara uttråkad...
Jag bakar! Och som jag bakar?
I helgen blev det kanelbullar, rimbobullar, solskensbullar (såna m vaniljkräm i mitten) och hallon och vaniljsnurror...Jaa, ni läste rätt, 4 olika sorters bullar blev det...*L*
Galenskap??? Gott!!!

Hur mkt tvätt som helst som behövdes tas om hand om *suck*

Ännu en resa, denna gång ännu värre väder...Ser ni lastbilen alldeles framför oss???

Strax söder om Tönnebro, hade det skett en olycka m tre bilar alldeles innan vi kom...
Krockade bilar, totalt 5 personer inblandade i krocken, men som tur var, "bara"
lindriga skador, enligt radion...

Återigen har vi precis passerat Dalälven..
Näe, inte sur här heller *skratt*
Som jag berättade tidigare så slipper vi nu resorna t Uppsala och får istället åka t Bollnäs, där vår fina ligger. Framsteg varje dag och det gläds vi åt... :)
Vet inte hur många timmar de senaste veckorna man suttit å stirrat på alla dessa apparater :/ ???


Hemma idag, Längesen jag skådade så mkt snö!!! Himmel, detta kommer jue inte hinna försvinna föränn i augusti eller nåt.. *oroa*
När ska jag få ligga på min sköna altan och sola?
Å dagen annars ,,,har bestått i drömrulletårtabak...
Kan jue inte baka mera bullar *L*

Chokladbiskvibak....Ok, jag har ingen bild på de färdiga, rulltårtan var jag så snabb att frysa och biskvierna är inte doppad i choklad än, annat kom emellan...

...Som en tur m hela familjen t Hällåsen, hann simma 1000 m, fastän barnen var med (de börjar bli stora )
Dit övningskörde jag *L* i snökaos å allt *stolt*
Sen körde jag ner till Trädgårdsbaren för lite käk, sen vidare t förvaltningshuset, tillbaka mot Hällåsenhållet för att stanna vid E-center för en "snabbhandling" haha...3 kassar och man kallar det för snabbhandling, tog 12 min. från det jag lämnade bilen innan jag var tillbaka :) Tycker jag själv är rätt bra jobbat ;)
Sen styrde jag bilen hemåt...
När vi kommer hem har Saga hunnit somna i bilen, helt slut,
vilket jag trodde Oliver skulle vara...
Han hade först friluftsdag från 8.00 - 13.30 på Hällmyra, sen hem för lite mellis å packa badkläder och ett par timmar i badet...
Kan säga att mina vackraste sover så skönt nu :)
Och nu ska jag oxå ge mig för en stund, lägga mig i soffan och hoppas på att tv:n serverar ngt bra!
Kramar...

Inga kommentarer: